Interviews
Leer meer over het ondernemerschap
Zoeken

Wat Freshy jou kan leren | Een kijkje achter de schermen ***"Ik heb gemerkt dat de mensen die hier zitten allemaal uniek zijn. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, net als ik dat heb."*** <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HVuqh7CzJS8" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> Twee maanden geleden is Freshy bij Offerte.nl begonnen als Internet Marketing Consultant, nu knalt hij ondertussen bijna door het dak, figuurlijk gesproken. Maar toch, als je op bezoek bent geweest bij Offerte.nl, dan denk je soms ook dat hij (bijna) letterlijk door het dat gaat. Freshy, met zijn unieke naam en energieke karakter, vergeet je niet snel. Maar hoe heeft hij deze twee maanden ervaren. Wat maakt het dat Freshy, soms al zelfs om 06:00 ‘s ochtends, bezig is met het zoeken naar potentiële leads? ![freshy1](https://offerte.nl/images/p7Uq3jhinIhFE2SJ8LWnIUnyWk8Jymv6OWqMsm20.jpeg) Maandagochtend vroeg begint het bij ons op kantoor al vroeg, vooral voor Sales. Rond 8 uur komen de eerste collega’s al richting kantoor; om 08:30 is er namelijk een “kick-off”, even met zijn allen bij elkaar, alle neuzen dezelfde kant uit. Freshy is vaak een van de eerste die dan aanwezig is. Even bijpraten over het weekend, bakje koffie erbij, vertellen over zijn verhalen van het weekend, en dan met zijn alleen de huiskamer in. Zo ziet een normale werkweek er ondertussen uit, maar zo is het natuurlijk niet verlopen in de afgelopen periode. Dus, Freshy, vertel. **Wat vond je de eerste dagen, weken, Freshy?**<br> “De eerste week was best wel pittig. De verwachting lag meteen hoog omdat er heel erg in je geloofd wordt. Dit is een groot verschil met wat ik gewend ben in het verleden bij Temper. Ik heb gemerkt dat de mensen die hier zitten allemaal uniek zijn. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, net als ik dat heb. Kan je bijvoorbeeld geloven dat ik — na een korte grap over hoe ik voor Uber ben gaan fietsen — hier ben begonnen?” Voordat Freshy bij ons aan de slag is gegaan werkte hij voorheen bij Temper, en dus inderdaad ook (tijdelijk) voor Uber. Bij Temper deed Freshy Sales, iets wat een compleet verschil is met een stukje fietsen, beide functies zijn erg “demanding”, maar bijzonder verschillend. **Vertel, Uber fiets?**<br> “Ja, dat is een leuk verhaal. Ik werkte voorheen bij Temper, ken je Temper? Bij Temper verbinden ze ondernemers met horeca freelancers. Daar was ik verantwoordelijk voor het vinden van deze ondernemers, zeg maar acquisitie. Dit was in het begin van dit jaar en, het zal je niet verrassen, ook ik ben helaas getroffen door de corona crisis: in maart werd er besloten dat het team moest inkrimpen en daar was ik er een van.” **Ja, dat is helaas herkenbaar voor velen dit jaar. Maar hoe komen wij hier bij Uber terecht?**<br> “Maar ik gaf niet op, ik heb toen zelfs tijdelijk wat in de logistiek gedaan en ja, ook dus het afleveren van eten met Uber Eats. In die periode ben ik vol gaan solliciteren, maar het was lastig. Toen was ik op de vrijdagmiddag gebeld door iemand die ik nog niet kende, hij zag dat ik beschikbaar was vanwege mijn Linked-in profiel; dit bleek Nizar, de founder van Offerte.nl, te zijn. Hij was (en is) op zoek naar talent om verder mee groeien bij Offerte.nl. Wij maakten een afspraak dat ik de eerstvolgende maandag langs kantoor zou komen om over de functie te praten. De rest is inmiddels geschiedenis.” **Wat heeft jou verrast?**<br> “De persoonlijke aandacht hier heeft mij ontzettend verrast. Je mag en kan fouten maken, dat is geheel natuurlijk, maar in plaats van dat je daar op afgerekend wordt, werd mij advies gegeven hoe ik dit beter aan kan pakken. Wat je hier vaak hoort is dat er dingen fout kunnen gaan, dat gebeurt nu eenmaal, maar we moeten er allemaal van kunnen leren. Het is ook erg direct: het zal je verbazen hoe kort de lijnen hier zijn. Hiërarchie bestaat op papier, maar het wordt erg gewaardeerd wanneer je ook tegengas geeft — mits je natuurlijk gelijk hebt. Toch heb ik het gevoel dat ik in deze twee maanden tijd ontzettend gegroeid ben, zowel persoonlijk als professioneel.” **Groei.**<br> “Veel bedrijven schreeuwen van de daken: “geen 9 tot 17 mentaliteit”, “Teamplayer”, “doorzetter” etc. Dit hoor je vaak, denk ik. Wat ik gemerkt heb is dat ik compleet anders ben gaan werken, maar ook gaan denken. Waar ik mijzelf op betrap is dat ik langer op kantoor ben blijf zitten, zonder dat het nodig is of verplicht, maar omdat ik het zelf wil. Voorheen belde ik bedrijven met het gevoel dat het soms onmogelijk was om targets en doelen te behalen, nu heb ik daar veel minder last van, en dat komt vooral doordat er hier in mij geloofd wordt. Dat is een groot verschil.” **Maar het is niet alleen maar werken toch?**<br> “Offerte.nl voelt net als een kleine familie of groep erg hechte vrienden. Zo hebben wij met het bedrijf kleine successen al gevierd met cake en sushi, wordt er op de vrijdagmiddag gezellig getafeltennist, staat er muziek op, drinken wij met zijn allen een (fris)drankje, gewoon gezellig. Ja, het is misschien cliché dat er een ping-pong tafel staat, maar het is niet uit eenvoudig uit te leggen hoe je dit ervaart. De eerste keer dat ik bij de vrijdagmiddag afsluiter aanwezig was, voelde het net alsof ik al een maand of twee hier werkte. En dat is fijn, een plek waar je niet alleen (keihard) kan en mag werken, maar vooral ook waar je ontzettend gewaardeerd wordt als persoon.” ![freshy2](https://offerte.nl/images/sOHQjm56Sj1VqGJQmefgTpzhuayAlZzlVpAq1J4m.jpeg) ***"Bij Offerte.nl geloven wij in kansen, geloven en vertrouwen wij jou als persoon, los van je achtergrond, geschiedenis, wat je hebt meegemaakt, etc. Wij zijn ontzettend blij dat wij Freshy hebben kunnen verwelkomen binnen de familie en hopen nog een lange tijd samen te werken."*** ________________________________________________ Klinkt dit als iets waarin je jezelf herkent? Wij zijn op zoek naar collega’s (die onder andere samen met Freshy komen te werken). Neem een kijkje op https://offerte.nl/vacatures, stuur een bericht naar info@offerte.nl of bel 06-43845908.

>

Een uniek (partner) geschenk? In de decembermaand is het altijd een spannend moment: wie ga ik wat toesturen, wat stuur ik op en ben ik nog op tijd? Maar velen herkennen het verhaal wel: weer een standaard kerstpakket met een fleswijn of ander (snoep)goed. Wij vonden dat het tijd was voor iets anders. <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/PfbD1wPVMUA" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> **Partnergeschenk** Veel van onze partners - al dan niet allemaal - zijn ondernemers. Velen van ons zullen een kerstgeschenk ontvangen hebben, vaak met een fles wijn, wat zoetigs, etc. Ook wij waren dit jaar aan de beurt om iets uit te zoeken, maar hoe vind je iets waarmee je écht iemand verrast? **Man-box** Via een interne connectie kwamen wij uit bij Man-box. Deze partij levert cadeaupakketten in hun [man-box shop](https://www.man-box.shop) die draaien om de beleving en ervaring bij het ontvangen en openen van de zogehete "manbox". Standaard opties zijn b.v. een filmbox waarin een pathethuis waardebon, popcorn en wat fris zit, of de borrelbox, gevuld met speciaal bier, een borrelplankje en meer. **Ondernemersbox** Wij waren echter op zoek naar wat unieks, iets wat past bij onze klanten. Samen met Man-box zijn wij om de tafel gaan zitten en is er gekeken naar een leuke maar unieke oplossing. Zo zijn wij uitgekomen bij de "Ondernemersbox", een Man-box gevuld met items voor de ondernemer. Om de inhoud van de box af te ronden zijn wij langs geweest bij de heren van Man-box om samen de final touches te geven. <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/9yIbcAcceWU" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> Samen met Man-box hebben wij onze partners weten te verassen met wat unieks. De reacties die wij hierop ontvangen hebben waren ontzettend lovend en enthousiast. Wij wensen Man-box veel succes en samen gaan wij door het dak dit jaar! <br> Meer weten over Man-box? Neem een kijkje op de website www.man-box.nl of neem contact met ze op! <br><br> Website: [www.man-box.nl](https://www.man-box.nl)<br> Webshop: [www.man-box.shop](https://www.man-box.shop)<br> Linked-In: [Wesley Veeman](https://www.linkedin.com/in/wesley-veerman-11312133/), [Kevin de Bruin](https://www.linkedin.com/in/kevin-de-bruin-/)

>

Interview met: Best4U Group ![best4u](https://offerte.nl/images/m2UG7EYoYd56O3v0FsC6SUF0g5m7ypv43MuVzKBX.png) *Wat hebben webdesign, media en Extended teams met elkaar te maken? Je kan deze onderwerpen aan elkaar verbinden, maar er is een plek waar dit allemaal samenkomt. De Best4u Group i.c.m. Backstage IT doet niet alleen webdesign en development, maar helpt ook Nederlandse ondernemers het uitbreiden van hun development capaciteit in het buitenland. Zij zetten daar een extended team neer wat volledig door de ondernemer zelf kan worden aangestuurd. Echter zonder al de extra werkzaamheden daaromheen.* ![](https://offerte.nl/images/x3LBJpAIrjZja8MEbE9jkeSltuJBlk6oC40GDwvU.jpeg) **Vertel, Emmo, hoe zit de vork in de steel?** Emmo Elshof werkt al een lange tijd bij de Best4u Group en vanaf het eerste moment is hij betrokken geweest de start van het bedrijf. Emmo: "Best4u was reeds 2,5/3 jaar bezig toen ik mijn VWO opleiding afronden. Ik deed op dat moment al in de weekenden en avonduren werk voor Best4u maar besloot direct na het behalen van het diploma aan de slag te gaan." "Vanaf het eerste moment heb ik meegedraaid en aansturing gegeven aan de verschillende teams en projecten binnen de onderneming. Tijdens de eerste jaren heb ik vooral geholpen om onze workflows goed neer te zetten zodat het niet uitmaakt of onze developers bij ons op kantoor of op een andere locatie (buitenland) zaten. Ik ben in de eerste jaren dus vooral operationeel erg veel bezig geweest en heb daar erg veel van geleerd." "Wij hebben zelf geprobeerd onze ontwikkelcapaciteit verder uit te breiden via een extended team oplossing. Hierin hebben we denk ik zeker ook de klassieke beginnersfouten gemaakt. te regelen en we hebben de klassieke fouten gemaakt met outsourcing. Met deze ervaring op zak zijn we nu erg goed in staat andere hier over de do's en don'ts te adviseren; wat kunnen wij hier van leren en voortaan (voor anderen) voorkomen?" > "Met deze ervaring op zak zijn we nu erg goed in staat andere hier over de do's en don'ts te adviseren" "De laatste 4 jaar heb ik de volledige verantwoordelijkheid gekregen over de Best4u Group en ben ik daar als directeur verantwoordelijk voor de gehele productie tak. Daarvandaan is eigenlijk Backstage-IT ontstaan. Samen met mijn broer en zijn compagnon hebben wij dat opgezet. Vervolgens is het idee en concept verder geoptimaliseerd en geprofessionaliseerd." **Dus Backstage-IT is eigenlijk een plan dat pas later ontstond?** "Ja dat klopt. Waar wij met Best4u projectmatig IT projecten als websites, e commerce oplossingen en maatwerk projecten doen is Backstage echt gericht op het neerzetten van extended teams voor bedrijven in Nederland die eigen IT capaciteit intern hebben zitten. Vanuit Moldavië zetten wij met Backstage echt een verlengstuk van zijn ontwikkelteam neer. Backstage-IT een hele andere insteek en ambitie. Onze Moldaafse entiteit heeft dan ook de ambitie om lokaal de beste werkgever van het land te worden. Hierdoor zijn we in staat erg snel aan heel goede IT'ers te komen." ![](https://offerte.nl/images/xbCXi8ob9ai5Av0OZs3HqcC8Ql9FC3M7uGfJ3cvL.png) "Zo werken er ondertussen zo'n 60 collega's op afstand maar ondanks dat de afstand tussen beide landen zo ruim 2800 km bedraagt, doen wij ons best - en is het ons doel en streven - om zo goed mogelijk voor het personeel daar te zorgen." "In tegenstelling tot veel short term opties, gaan wij echt voor de lange termijn relatie. Een echte samenwerking waarbij de werknemer(s) die in Moldavië werken, ook daadwerkelijk deel van de Nederlandse onderneming worden, en niet een "goedkope outsourcing oplossing". Uiteindelijk moet je daar als klant namelijk geen zorgen over maken. Backstage-IT, en dus eigenlijk ook een beetje Best4u in Moldavië, regelt dat." **Maar jullie doen vast meer met de Best4u Group binnen Nederland, behalve extended teams neerzetten in Moldavië?** Emmo: "Natuurlijk doen wij binnen Nederland ook het een en ander maar dat is meer webdesign en development en niet extended teams. Gemiddeld ontwikkelen wij 5 á 10 website projecten per week. Wij hebben de ambitie hier nog flink in te gaan groeien en vanuit deze hoek zijn wij dus op zoek naar goede kwalitatieve leads en daar helpt Offerte.nl bij." "Zelf hebben wij een strak salesproces om deze projecten goed en snel te begeleiden. Een eigen CRM met eigen platform, wat conform een bepaald workflow moet lopen om alles zo strak mogelijk te houden. Zo hebben wij bepaald dat offerte aanvragen bijvoorbeeld binnen 5 minuten opgevolgd moeten worden." "Vanwege dit proces kunnen wij snel terugkoppelen wat wel en wat niet werkt voor ons. In de praktijk kunnen wij direct terugkoppeling geven hoe dit proces verloopt (met leads) en waar we dingen kunnen verbeteren. Maar misschien geldt dit ook voor andere klanten van Offerte.nl. Zo werken wij beiden aan ons proces(sen) om te groeien." ![](https://offerte.nl/images/sAINFSZdsnLMY7dH1djtlVxLyCUGMUM13bdadbz5.jpeg) **Gestructureerd werken, alles geoptimaliseerd; waar ligt nu nog de groei?** Emmo: "Met Best4u streven wij ernaar om bekend te staan als "de snelste webontwikkelaar van Nederland, waar wij binnen 5 werkdagen een WordPress website van a tot z geleverd hebben aan MKB'ers. Hiervoor hebben wij het snelste website ontwikkelproces van Nederland neergezet. De MKB'er hoeft slechts bij aanvang van het project enkele uren te besteden om zijn input goed aan te leveren. Vervolgens doen wij de rest." > "Als partij moet je er voor open staan om op afstand te kunnen en willen werken" **Ook voor jou de hamvraag: wat heeft de corona crisis jou geleerd tot nu toe geleerd?** Emmo: "Vooral toch het belang van het internet, het werken met remote situaties. Dit heeft de afgelopen maanden een gigantische vlucht genomen. Of het nu gaat om een kleine ZZP'er, een MKB'er of multinational, iedereen heeft een aanpassing moeten maken." "Het laat zien dat remote werken - of dat nu thuis is of 2000 km verderop - belangrijk is en zeker uit te voeren, als je weet hoe je het aan moet pakken. Het belang van je IT omgeving in orde hebben speelt dan ook een grote rol. Het "nieuwe normaal", het remote of op afstand werken; het nieuwe werken is niet "eng". Best4u: [https://www.best4u.nl/](https://www.best4u.nl/)

>

Even voorstellen: de eerste weken van Martijn ![Martijn](https://offerte.nl/images/p3BWJOVomgSUDtvDcFIBM0l7fULKbvWRinbdpbJd.png) *"Time flies when you’re having fun"*, zo luidt het spreekwoord. Martijn moet dan wel wat plezier hebben want we zijn al anderhalve maand verder sinds dat hij bij Offerte.nl is begonnen als Internet Marketing Consultant. Vanuit Amsterdam-Noord vertrekt hij richting Westeinde om aan zijn dag te beginnen, maar hoe is het voor Martijn deze afgelopen periode verlopen? Wat vond je de eerste dagen, weken, Martijn “Het was weer even wennen”, steekt Martijn van wal. Een nieuwe ervaring en weer schakelen tussen nieuwe processen; iedereen die aan een nieuwe functie begint herkent het wel. Het is zoals gewoonlijk veel wennen maar ik heb zeker een leuke en goede periode achter de rug. Het was vooral mooi dat deze functie in lijn lag met mijn studie die ik heb gedaan dus ik sprong meteen het diepe in.” In lijn met je studie, vertel? “In 2015 heb ik de studie crossmediale communicatie gevolgd. Daarin leer je het spilpunt te zijn tussen, je raadt het al, media en communicatie, maar het doel daarvan is dat je ideeën en concepten met elkaar kan verbinden. Een tijdje heb ik zitten twijfelen en spelen met het idee om terug in de IT te gaan, maar voor mij was een scale-up beter. Een plek waar je meer input, korte lijnen, en uiteindelijk een betere ervaring hebt.” Dus je bent een IT guy? “IT is ‘the new thing’ - nieuwe diensten uitbouwen was echt mijn ding. Begin dit jaar had ik daarin een leuke functie, maar helaas zal dit niet als verrassing komen, ook ik moest gaan i.v.m. COVID. Daarna heb ik in de tussentijd wel dingen geprobeerd maar het is een lastige tijd voor velen. ik heb een tijdje wat websites gebouwd en met wat branding/marketing activiteiten geholpen, maar ik was wel opzoek naar iets permanents." “Op linkedin heb ik mijn beschikbaarheid ingesteld dat ik opzoek was naar een nieuwe uitdaging. Na een tijdje weinig nieuws kreeg ik een telefoontje, dat bleek Nizar te zijn. Binnen een week hadden wij alles rond en nu zitten wij hier, 1.5 maand later, samen om tafel om dit door te nemen, haha!” Dus je hebt ervaring met nieuwe concepten uitzetten? “Nieuwe diensten optuigen en concepten uitzetten en vervolgens koppelen van media; bij Offerte gebeurt dit omdat wij werken met diverse verticals binnen het MKB. Zoals ik eerder zei sluit mooi aan op mijn studie, hier haal ik veel energie uit. Zeker een goede ervaring en het gaat - als ik het zelf mag zeggen - erg goed.” Wat is jou het meest bijgebleven? “Binnen korte tijd merk ik dat ik echt onderdeel van het team ben geworden, waarbij ik kan meewerken met mooie projecten. De energie en teamwork hier ligt hoog, lekker direct, korte lijnen. Het mooie hiervan is dat ik al binnen korte tijd partners in het MKB al heb kunnen helpen.” En wat hoop je te bereiken? “Een eigen salesteam, wanneer we zo groot zijn geworden en wij uit het pand groeien. Een eigen team hebben waarmee wij heel MKB Nederland kunnen bedienen. Wij zitten nu al veel aan de telefoon waarbij we kennis vergaren over verschillende markten, en elke markt heeft weer verschillende problemen. Iedereen gebruikt andere tools en het zijn allemaal verschillende doelen die zij hebben. Hoe we dat gaan doen weet ik niet niet precies maar het lijkt mij een super gaaf idee om zoiets uit te kunnen werken, wie weet…?” **Wij wensen Martijn verder heel veel succes de komende periode!**

>

Noach: een trouwe partner maar ook een bedrijf met een bijzonder verhaal ![noach](https://offerte.nl/images/tlfk2p4jhEe6xeMLkyRQvPXtT8ZuXGEMJWzH3tUU.jpeg) NOACH Uitvaartzorg midden Nederland, niet alleen al 4 jaar een trouwe partner maar ook een bedrijf met een bijzonder verhaal. Afgelopen jaar heeft iedere ondernemer moeten worstelen met de gevolgen van het corona virus. Maar wat als je zelf als eigenaar van 3 bedrijven ernstig ziek wordt door corona? Hieronder het verhaal van Erwin Livestro die zijn ervaringen met ons heeft gedeeld maar ook de positieve kanten laat inzien. ![](https://offerte.nl/images/oF5XTNkQfz9rkwxBp10nK5tV9z0JaRkgx2IyDyWd.jpeg) © Noach Uitvaartzorg **‘’Eerst een korte introductie: Wie ben je en wat voor bedrijf heb je?** Mijn naam is Erwin Livestro en ik heb 8 kinderen. Ik ben de oprichter/eigenaar van het bedrijf NOACH Uitvaartzorg midden Nederland. Ik voer al 6 a 7 jaar uitvaarten uit. Wij zijn uitgegroeid tot een familiebedrijf, mijn vrouw, zoon, dochter en schoondochter werken in het bedrijf.’’ **Wat maakt jouw bedrijf uniek?** ‘’Wij zijn uniek omdat wij alles in huis hebben. Zo hebben wij eigen verzorgingsteams , eigen rouwautos, eigen drukwerken, wij importeren de kisten en wij hebben een brede lijn met producten voor de uitvaart. Wij bieden als een van de weinigen in deze branche een totaalpakket aan.‘’ **Wij kregen te horen dat je corona had dit jaar, wat er is gebeurd en wat betekende dit voor NOACH?** ‘’Eind maart ben ik zelf met griep door corona gestopt met werken. Een paar weken later ben ik op de intensive care terecht gekomen en in coma gebracht. Ondertussen moesten er 3 bedrijven draaiende blijven. Mijn vrouw is in quarantaine geplaatst met ons zoontje die net was geboren in februari. Het bedrijf werd volledig afhankelijk van mijn zoon en schoondochter. > ‘’Mijn zoon en schoondochter zijn op 18 en 19 jarige leeftijd gestopt met hun opleiding om het bedrijf volledig op zich te nemen’’ **Wat heftig zeg, hoe gaat het nu met je? Ben je alweer aan het werk?** ‘’Ik ben na 3 maanden weer aan het werk gegaan. Ik heb eerst 2 weken op de intensive care gelegen, toen op middel & reguliere care. Daarna ben ik in een revalidatiehuis opgenomen om opnieuw te leren lopen, praten en bewegen. Ik ben nog steeds niet fit en snel moe. Wel heb ik sinds kort het bestuur van alle 3 de bedrijven weer in handen genomen.’’ **Kan je vertellen wat deze hele gebeurtenis voor impact heeft gehad op je famillie en op je bedrijf?** “Ik heb een andere kijk gekregen op ondernemen: De zaken moeten nog beter worden geregeld, want als ik weg zou vallen moeten de juiste mensen op de juiste plek zitten, zodat ik als het ware vervangbaar ben. Als ik kijk naar de invloed van het uitvallen van mij in ons gezin, dan is er een enorme verlatingsangst opgetreden bij onze 3 jongste kinderen.Onze jongste kinderen zijn nog alle drie onder de 5 jaar. Ik besteed nu enorm veel tijd aan ze en vaak gaan ze mee naar kantoor. ![](https://offerte.nl/images/DTW0RLk7Hf41xV3e9YmGO1HpWLxgFuoqbPwYBYfs.jpeg) © Noach Uitvaartzorg **Naast al deze ellende die je hebt doorstaan zijn er vast ook nog positieve dingen die je uit deze tijd hebt gehaald?** ‘’Ja! Onze bedrijven zijn enorm gegroeid. We hebben veel meer naamsbekendheid gekregen en we zijn verdubbeld qua opdrachten in de uitvaartbranche. Even voor het idee: in het afgelopen jaar zijn we van 207 m2 naar 1250 m2 werkruimte gegaan. We zijn in het afgelopen jaar gegroeid van 5 naar 12 man personeel. We gaan van 2 naar 4 verzorg teams en we hebben ons hele auto park vernieuwd. En dit allemaal in dit bewogen jaar, dat vind ik nogal wat.’’ **Wat zou je anderen willen meegeven?** ‘’Het lastige voor veel bedrijven is dat de hulp die ze krijgen niet toereikend is en bedrijven worden daar angstig of terughoudend van. Maar ik zou juist zeggen: Blijf investeren, want als je deze tijden overleeft dan heb je een hele mooie toekomst voor je.’’ > “Wees niet te bang, blijf durven ondernemen.’’ **Als ik het zo hoor ben je mega gegroeid in het afgelopen jaar, hoe kan dit?** ‘’Ja. Dit is ons beste jaar ooit. Hier rust heel veel zegen op. Als ik ook kijk naar de organisatie zijn we een stuk volwassener geworden. Iedereen heeft ontzettend veel geleerd het afgelopen half jaar. Klanten hebben in de afgelopen periode ervaren dat wij er voor ze waren, ook al als het moeilijk en lastig was. Dit hebben ze gewaardeerd en dat heeft eigenlijk voor alleen maar meer werk gezorgd. Wij zijn onze mede uitvaartondernemers en alle families dankbaar voor alles dat ze ons toevertrouwd hebben.’’ **Heb je voor over 5 jaar nog ambities?** We willen voor Flevoland, Gelderland en Overijssel de totaalaanbieder voor de uitvaart zijn. Voor zowel particulier als bedrijf. **Hoe is jouw relatie met offerte.nl?** ‘’Wij zijn al erg lang in samenwerking met Offerte.nl, al 3 a 4 jaar. in het begin hebben ze ons erg goed geholpen met het groeien als bedrijf. We hebben veel mensen kunnen helpen via de aanvragen. De relatie bestond uit nauw contact. De relatie is nu wat minder intens dan voorheen. Dit komt doordat beide bedrijven gegroeid zijn.’’ Noach Uitvaart neemt onbeperkt leads af en wil er ook graag zoveel mogelijk ontvangen. We vinden het tof al zo lang met NOACH uitvaartzorg midden Nederland te kunnen samenwerken. Als afsluiter zegt Erwin nogmaals erg mooi: > ‘’Blijf investeren ondernemers, blijf vertrouwen houden.’’ Website: https://christelijkebegrafenisondernemer.nl/

>

Een interview met: ENTRPNR ![afb1](https://offerte.nl/images/CJWlNss6ZDLXVcxVBT3Tun1HdE8qaWKQYi5Ml2m4.png) *Het stoffige imago van de boekhouder, een trage partij om mee samen te werken, iemand die "alleen maar je cijfertjes doet". Daar wil ENTRPNR van af. ENTRPNR is een innovatief boekhoud- en administratiekantoor, maar zij doen meer dan alleen je boekhouding. Offerte.nl werkt samen met ENTRPNR en in het kader van de "week van de ondernemer", hebben wij ENTPRNR wat vragen gesteld.* **Zo, fijn dat ik je even te pakken heb kunnen krijgen. Vertel, wie ben je?**<br> "Mijn naam is Steven Lagerwij, getrouwd, 3 kinderen, sinds mijn 18e al bezig met ondernemen. Ik kan denk ik wel stellen dat ik de nodige ervaring achter de rug heb. Ik ben een "rasechte ondernemer", haha. Nu werk ik sinds een aantal jaar aan ENTRPNR en samen met jullie." ![entpnr](https://offerte.nl/images/rB7gmc9h0jmmO1xAiOiXbmSir8UGE1WSb2qfHDsX.jpeg) **ENRTPRNR**<br> **ENTRPNR, lekker pakkend. Voor de mensen die jullie nog niet kennen, vertel, wie - of wat - zijn jullie precies?**<br> "Met ENTRPNR haal je het meest innovatieve boekhoud- en administratiekantoor in huis. Momenteel hebben wij vestigingen in Zeewolde, Amsterdam en Rotterdam en zijn we met in totaal zo'n 60 medewerkers. Ons doel is voor ondernemers een "One stop shop" te zijn. Een partij waarmee je meer dan alleen de basiszaken afhandelt en die je de cijfertjes laat bijhouden. Wij zijn veel meer. Wij zijn een sparringpartner voor ondernemers." >"Ons doel is voor ondernemers een "One stop shop" te zijn." "Voordat we met ENTRPNR zijn begonnen, hebben wij door marktonderzoeker Motivaction onderzoek laten doen naar het imago van boekhouders. Daar kwam toen uit dat zo'n 80% de boekhouder “vervelend” en een stoffige boel vindt. Wij schoppen tegen dat stoffige imago aan door toegevoegde waarde te bieden en een echte partner te zijn." "Zo hebben wij vooral ingezet op techniek en automatisering. Zorgen dat de boel eenvoudig te behandelen en inzichtelijk is, zodat er ruimte en budget overblijft voor overige verbetering, advies en marketing. Ons doel is de cijfers om te zetten naar prestaties." >"Zorg ervoor dat je bij bent, dan heb je daar geen slapeloze nachten over." **Dat lijkt mij een interessante klus. Hoe heeft de corona crisis jullie hierbij beïnvloedt?**<br> “Wij zitten aan “de goede kant” van de markt. Voor ondernemers is het vooral in deze tijd belangrijk om je cijfers op orde te hebben. Kijk, het is begrijpelijk dat betalingen misschien wat later doorkomen. Daar vinden wij wel een oplossing op met elkaar, daar zit het probleem niet.” >"Zijn je cijfers niet in orde, dan heb je een probleem." “De traditionele boekhouder werkt in principe alleen van kwartaal- naar kwartaalaangifte. Verder zie of hoor je weinig van je boekhouder, tenzij er iets loos is. Vooral in deze tijd is het als ondernemer superbelangrijk je cijfers in orde te hebben, vooral als je de Corona-Overbruggings Lening (COL-faciliteit) of TOZO regeling wilt aanvragen. Zijn je cijfers niet in orde, dan heb je een probleem.” “Door techniek voorop te zetten, kunnen wij snel schakelen en correcte cijfers presenteren. Onze kracht zit in ons financiële (bijna) real-time dashboard waarin je financiële status van onderneming direct inzichtelijk is. Zo weet je of je op volle of reservetank rijdt.” **En waarom heb je gekozen voor ons, Offerte.nl?**<br> "Als ondernemer moet je de altijd de weg naar voren vinden. Het marketing landschap in Nederland bestaat voornamelijk uit social media en internet. Als je dat goed wilt doen, heb je een professionele partij nodig. Offerte.nl legt daarvoor een stabiele basis en dan heb je structurele groei." **Wat staat jou het meeste bij, Wat viel echt op?**<br> “Wat mij het meeste aanspreekt, is dat Nizar, de CEO/Founder van Offerte.nl, ook een echte ondernemer is. Wij zijn allebei altijd bezig om samen te kijken naar hoe we relevant kunnen zijn voor onze klanten. Kwaliteit is voor ons beiden belangrijk en zo blijven wij altijd finetunen. Beide partijen winnen erbij als we snel schakelen om de kwaliteit hoog te houden”. >"Kwaliteit is voor ons beiden belangrijk en zo blijven wij altijd finetunen." **Wat voor advies/tips heb je voor andere ondernemers?**<br> “Vroeger was het belangrijk om je cijfers op orde te hebben voor de Belastingdienst, voor hypotheek en leningen en zo. Dat is tegenwoordig natuurlijk nog steeds zo, maar het is in deze tijd ook essentieel dat je alles in orde hebt om bijvoorbeeld gebruik te kunnen maken van overheidsmaatregelen. Juist nu heb je actuele cijfers nodig. Deze tijd heeft echt duidelijk gemaakt hoe belangrijk dat is.” **En, nog toekomst plannen en/of ambities?**<br> "Met ENTRPNR binnen nu en vijf jaar een van de grotere spelers binnen Nederland te worden, samen met Offerte.nl kunnen wij goed groeien." Website: [https://www.entrpnr.nl/](https://www.entrpnr.nl/)

>

Afsha Shareef: Head of Customer Success *Bijna twee jaar (1 jaar en 7 maanden als je het echt hebt bijgehouden) werkt Afsha al bij Offerte.nl. Als je partner bent van ons, heb je haar vast al eens gesproken of in elk geval contact mee gehad. Afsha heeft praktisch van het begin af aan met Offerte.nl meegedraaid, en waar wij zijn gegroeid is het dit keer de beurt van Afsha om te groeien.* **“Head of Customer Success”, gefeliciteerd! Hoe zijn wij hier terecht gekomen, Afsha?**<br> ‘Dankjewel! Ja, waar moet ik beginnen? Ik ben benaderd door Nizar toen hij wist dat ik opzoek was naar een nieuwe uitdaging. Toen ik net bij Offerte.nl begon bestond de functie inhoudelijk nog niet en in de loop der tijd hebben wij daar inhoud aan gegeven. Binnen Customer Success heb ik lang de functie zelf gemanaged en beheerd. Wij zijn van ver gekomen, zo waren er nog geen processen opgezet en moest alles nog uitgevonden en bedacht worden. Inmiddels heb ik de verantwoordelijkheid voor relatiebeheer er bij gekregen en zijn wij bezig een Customer Success team op te zetten.” ![afshanizar](https://offerte.nl/images/nhOZJ4CePGTNgciFCBWSDkyKTrFRZgKf1i9KA5fO.jpeg) **Dus de functie bestond nog niet? Vertel?**<br> “Ik ben begonnen onder de vleugels van Nizar. Met elkaar zijn wij toen begonnen aan mijn carrière te werken. Wij hebben veel dingen gedaan en uitgewerkt om het te maken zoals het nu is. Er was nog niets en dit kon ik zelf invullen, bijvoorbeeld: het opmaken van ons onboarding proces en de vaste contactmomenten met onze partners, soms wekelijks soms maandelijks. Het was een grote uitdaging, maar we hebben de kans vol beetgepakt!” **Hoe is dit allemaal gelopen?**<br> “Het was echt hectisch, geen overzicht in hoe ik dit moest aanpakken, hoe ik dit efficiënt kon inplannen, alles was nieuw en moest in kaart gebracht worden. Enkele dagen zaten Nizar en ik samen om ideeën uit te werken en dingen op papier te zetten. Inmiddels heb ik een systeem ontwikkeld voor mijzelf met bepaalde dagindelingen en blokken om alles aan te pakken, maar dit is compleet anders vergeleken met toen; echt een groot verschil.” **Dat is best spannend geweest. Hoe vond je dat gaan?**<br> “Na de eerste zes maanden begon het echt te lopen. Wij kregen steeds meer positieve feedback van onze partners. Nizar was hier een grote steun bij. In de loop der tijd hebben wij ons team uitgebreid, zo is Mitchel ook bij de afdeling Customer Succes komen te werken." **Wat ben je van plan?**<br> “Ik wil de hele customer journey verder ontwikkelen; meer aandacht geven aan onze klanten en partners, bouwen aan het merk, zorgen dat wij op een “next-level” komen qua klantervaring, bijvoorbeeld met extra tools en service. Denk aan live-chat opties direct vanaf de website of partnerportaal en software of tooling die wij intern kunnen inzetten om het proces nog verder te verbeteren. Met deze nieuwe verantwoordelijkheid ben ik van plan het team verder te laten groeien.” **Wat kunnen de klanten/partners van jou verwachten?**<br> “Ik wil nog meer aandacht en service gaan aanbieden, echt samenwerken en dat wij er samen voor gaan. Niet zomaar een nummertje. Ik geloof in goede relaties met elkaar, partner of klant, dat maakt niet uit. Persoonlijk maar toch professioneel, als er iets is wat wij voor elkaar kunnen betekenen, dan kijk ik graag samen of dat mogelijk is. Wij streven ernaar om onze partners zo goed mogelijk te helpen bij het proces van aanvraag tot klant. Feedback is daarbij erg belangrijk en ik hoop (genoeg) feedback te ontvangen om aan dit proces te werken, zo kunnen wij namelijk samen groeien.” "Ik hoop genoeg feedback te ontvangen om hieraan te kunnen werken, maar zal ook graag dezelfde feedback terug geven, zo kunnen wij namelijk samen groeien.” *Per 1 september is Afsha Shareef begonnen als Head of Customer Success. Wij wensen haar veel succes.* *P.S: Meer weten over Afsha? Wij zijn van plan een interview te houden met Afsha om meer over haar verhaal te vertellen. Volg ons op [Linkedin](https://nl.linkedin.com/company/offerte-b-v-) en [Instagram](https://www.instagram.com/offerte.nl/)!*

>
Wil jij groeien met je bedrijf?
Meld je nu aan en start met de eerste aanvragen
Wat anderen over ons zeggen
Trustpilot