error warning success close check arrow-right arrow-left menu star star plus minus right phone

Callcenter FAQ

Ben je op zoek naar een callcenter?

Op Offerte.nl vind je de beste callcenters tegen een schappelijke prijs. Geef je wensen aan op het aanvraagformulier en je krijgt offertes toegestuurd van professionele callcenters uit de regio. Door te vergelijken bespaar je tot 40% op de kosten. Geef het een kans en laat je bedrijf groeien! Een callcenter is een onmisbare schakel voor de meeste bedrijven. Of het nou gaat om een klantenservice of telefonische verkoop, een callcenter is een goede aanwinst voor elk bedrijf. Aanvragen is gratis en vrijblijvend!

Wat is een callcenter?

Een callcenter is een bedrijf (of onderdeel daarvan) die al het telefoonverkeer afhandelt. Meestal gebeurt dit op grote schaal. Er kunnen honderden tot duizenden mensen werken. Een werknemer wordt een “callcenter agent” genoemd. Het concept bestaat al tientallen jaren. Het is dus echt een “center for calls”.

Wat is het verschil tussen inbound en outbound bellen?

Callcenters houden zich bezig met de twee vormen van telefonisch contact: bellen en gebeld worden. De eerste vorm heet outbound en de tweede inbound. Outbound contact kan worden verdeeld over warm en koud bellen. Warm bellen betekent dat degene die gebeld wordt, eerder contact had opgenomen met het callcenter. Bij koud bellen wordt iemand gebeld die hier niet specifiek om gevraagd heeft. Waarschijnlijk werd u zelf ook wel eens koud gebeld door een medewerker van een callcenter. Zij kunnen hiermee aangesloten zijn bij een bedrijf of zelfstandig werken.

Hoe werkt telefonische helpdesk?

Inbound betekent dat er gebeld wordt naar het callcenter. Inbound bellen is vaak gericht op klantenservice – een helpdesk. Klanten kunnen hierheen bellen met vragen die vaak niet over de mail kunnen worden behandeld – bijvoorbeeld dringende of ingewikkelde vragen. Klanten kunnen hun probleem dan beter verwoorden. Bijna alle grote bedrijven hebben tegenwoordig een telefonische helpdesk. Tegenwoordig wordt deze vorm van klantenservice vaak geïntegreerd met systemen met klantgegevens en email.

Wat is telemarketing?

Een definitie van telemarketing is: het verkopen of aanprijzen van goederen, diensten of denkbeelden door direct contact te maken via een telefonisch gesprek. Ook wel telefonische acquisitie of telefonische verkoop genoemd. Telemarketing vindt niet alleen plaats van het bedrijf naar een consument, maar ook van het ene naar het andere bedrijf. Dit heet B2B-telemarketing (business to business).

Wat zijn de voordelen van telemarketing?

Grote voordelen van telemarketing zijn dat er direct contact met de klant is en de klant dus meer associatie krijgt met het bedrijf. Ook kan de klant makkelijk vragen stellen aan de callcenter medewerker, die gelijk worden beantwoord. Via de mail of een website kan dit niet echt. Vaak is er wel een pagina met veelgestelde vragen, maar de kans is groot dat de vraag van de klant hier niet bij staat.

Wat zijn de nadelen van telemarketing?

Nadelen van telemarketing zijn dat mensen snel moeten beslissen, ze ongelegen gebeld kunnen worden en dat de medewerkers lang niet altijd het fijne weten van hetgeen dat ze aanprijzen. Ook hebben telemarketeers een slechte reputatie, maar de methode werkt wel.

Hoe passen callcenters binnen de telemarketing?

Callcenters zijn de belangrijkste plekken voor telemarketing. Daar gebeurt het daadwerkelijke bellen en gebeld worden. Veel bedrijven hebben intern ook telemarketeers die acquireren. Dit gebeurt op een kleine schaal.

Welke technologieën gebruiken outbound callcenters?

De technologieën die hierbij worden gebruikt maken de telemarketing een stuk effectiever. Er zijn systemen die zelf mensen ‘bellen’; pas wanneer er wordt opgenomen wordt de gebelde daadwerkelijk verbonden met een callcenter agent. Dit zorgt ervoor dat het bellen veel soepeler verloopt. Hiervoor bestaan ook de scripts; dit zijn de standaard scripts die callcenter agenten moeten afgaan. Omdat deze scripts echter vaak onpersoonlijk zijn, geven de ervaren agents er een eigen draai aan om het verhaal overtuigender te laten klinken. Het script zorgt er vaak wel voor dat een agent niets vergeet of dingen verkeerd vertelt.

Wat is het Bel-me-niet register?

Sommige mensen stellen het niet op prijs om telefonisch benaderd te worden voor verkoopdoeleinden. Daarom is het Bel-me-niet register in het leven geroepen. Dit register bevat de gegevens van mensen die niet benaderd willen worden voor commerciële doeleinden. Hier moeten telemarketeers zich aan houden. Anders riskeren zij een hoge boete.

Dit is alleen mogelijk voor natuurlijke personen (consumenten, eenmanszaken, maatschappen en VOF’s). Rechtspersonen kunnen hier geen gebruik van maken. Er is geen officieel zakelijk Bel-me-niet register.

Word je nog gebeld en sta je al ingeschreven? Dat kan komen omdat:

  • je klant bent (geweest);
  • je aangaf gebeld te willen worden;
  • het puur om marktonderzoek gaat ;
  • het een goed doel betreft waar je een donatie aan hebt gedaan;
  • je minder dan zes weken in het Bel-me-niet register staat ingeschreven.

Wil je ook dan niet meer benaderd worden? Pas dan het recht van verzet toe door aan te geven dat je niet meer gebeld wil worden.

Begin jouw aanvraag

Vergelijk callcenters →

Wat onze klanten zeggen

Ik heb via jullie 3 offertes ontvangen!

Het is heel erg prettig dat je verschillende callcenters kunt vergelijken via deze site. Wij zochten een professioneel callcenter bedrijf en die hebben we inmiddels gevonden.

Voor ons bedrijf (bedrijfskleding, met name horeca) zijn wij opzoek naar een callcenter die leads voor ons genereert.

1e lijn klantenservice betreffende een nieuw startende webshop, direct werd ik gebeld door verschillende callcenters

Voor het uitbesteden van de helpdesk had ik offertes nodig van call centers

Wij zijn een dierenambulance en wij zoeken een achterwacht die in het weekend telefoontjes kan opvangen

Laatste Offerte aanvragen

Aangevraagd op 02-04-2019 door een klant in Weert

Voor alarminstallatie bedrijf

Wij zijn een kleinschalig alarminstallatie-bedrijf. We willen de binnendienst graag uitbesteden. De werkzaamheden zullen bestaan uit het koud bellen/genereren van afspraken voor onze buitendienst plus het inplannen van de afspraken. Onze doelgroep zit op de particulieren markt momenteel. Daarnaast willen wij ook een partij die onze telefoon opneemt.

Aangevraagd op 25-03-2019 door een klant in Zeist

Klantenservice uitbesteden

Ik zit er over na te te denken om mijn klantenservice uit te besteden. Het gaat hierom het beantwoorden van de mail, telefoon, chat en facebook

Aangevraagd op 15-03-2019 door een klant in Haarlemmermeer

Belscript

Maand maart en eerste week april bellen. We hebben graag mensen die meer kunnen dan alleen een belscript afdraaien.

Aangevraagd op 15-03-2019 door een klant in Wageningen

50 calls per week

Wij willen voor een van onze opdrachtgevers (een autobedrijf in de regio Meppel) klanten laten 'voorbellen' om te peilen of er interesse is om de huidige auto met een mooi voorstel om te ruilen is voor een nieuwe. Hiertoe wil ik het callcenter met een heldere briefing te laten ' voorbellen' naar een specifieke groep klanten. Mocht er interesse zijn, dan kan de verkoper 'warm' gaan bellen en de lead proberen om te zetten in een verkoop. Denk aan 50 calls per wek, gesegmenteerd op autotype en doelgroep.

Aangevraagd op 14-03-2019 door een klant in Utrecht

Klantenservice voor webshop

Klantenservice voor een e-commerce platform. Verneem graag wat de mogelijkheden zijn en wat voor service pakketten aanwezig zijn.

Aangevraagd op 13-03-2019 door een klant in Tilburg

Telemarketing

Goedenavond, wij zijn op zoek naar een marketingbureau wat ons kan helpen met telemarketing. In dit geval zou het gaan om het zoeken naar bedrijven die vrijblijvend een offerte willen ontvangen van een dienst. Graag zouden we de mogelijkheden willen weten, hoeveel mensen er bereikt kunnen worden, de gemiddelde conversie en natuurlijk de kosten daarvan. Alvast bedankt.

Aangevraagd op 11-03-2019 door een klant in Enschede

Outreach campagne

Afspraken maken met doelgroepen van opdrachtgever die gespecialiseerd is in Wetsuites en aanverwante kleding t.b.v. Thriathlons. Opdrachtgever zal zelf de te bellen bedrijven aanleveren. Aanvrager is adviseur voor dit bedrijf en heeft de opdracht een geschikte partij te zoeken. Men moet dus commercieel overredingskracht hebben om een afspraak te maken voor opdrachtgever.

Aangevraagd op 11-03-2019 door een klant in Amsterdam

Makelaarskantoor

We zijn en klein makelaarskantoor, en willen graag wat meer informatie over die diensten die jullie leveren en de kosten. Telefoon beantwoorden tussem 09:00 en 17:00 kosten. Welke diensten komen er bij kijken, wat word er gedaan met de inkomende telefoontjes. We ontvangen ruim 30 telefoontjes.

Aangevraagd op 07-03-2019 door een klant in Zaanstad

Leads nabellen

Nabellen leads die info hebben aangevraagd via de website, nabellen van klanten. Wij ontvangen ruim 100 leads per maand. Ik ben zelf les aan het geven dus via de mail schikt mij beter.

Aangevraagd op 05-03-2019 door een klant in Zeewolde

Afspraken maken voor ons

Ik zoek een callcenter die contactafspraken (verkoopgesprekken) kan maken in de publieke sector. Offerte voor circa 80 gesprekken in 6 maanden.

Aangevraagd op 04-03-2019 door een klant in Westland

Telefoon doorschakelen

Graag zouden wij een offerte willen ontvangen voor als de telefoon bij ons niet opgepakt wordt er een soort overflow is dat jullie de telefoon opnemen na 3 a 4 overgaan.

Aangevraagd op 01-03-2019 door een klant in Rotterdam

Incassobureau

Wij zijn een incasso bureau het RIb incasso. Wij zouden graag een prijsopgave voor het volgende willen. Ons doel is om zoveel mogelijk bij klanten aan tafel te komen. zoveel mogelijk klantafspraken lopen. Wij zijn op zoek naar een club die voor ons afspraken kan generen.

Aangevraagd op 25-02-2019 door een klant in Zwolle

Cold outreach campagne

We zijn een opleidingsbureau voor IT-trainingen zoals Office, programmeren, SharePoint, Office 365. We hebben een open rooster waar men zich via de website kan inschrijven. We zijn op zoek naar een call center die voor ons bedrijven bellen zodat inschrijvingen gaan plaatsvinden

Aangevraagd op 07-02-2019 door een klant in Stichtse Vecht

Abbo's werven

Ik ben op zoek naar callcenter die telefonisch abonnementen wil werven voor mijn containerreinigingsbedrijf. Ik ben 31 jaar werkzaam in deze branche en sinds 2009 zelfstandig.

Aangevraagd op 05-02-2019 door een klant in Utrecht

Afspraken maken

Wij zoeken klanten die nu bellen met een vaste telefoonlijn. Dit zijn MKB bedrijven/organisaties die met meer dan 5 werknemers telefoneren. Wij bieden aan Voice over IP (bellen via internet) van uit ons eigen datacenter. Het gaat met name om afspraken inplannen.

Uit onze blog

Inspiratie & Tips

Callcenter inbound

Lees meer