Klantenservice uitbesteden

Start vergelijken
    1. Home
    2. Callcenter
    3. Klantenservice uitbesteden? | Werkzaamheden en kosten
    6 mins leestijd

    Ondernemers besteden hun klantenservice uit om meer tijd vrij te maken zodat zij zich kunnen focussen op de core business van hun bedrijf. De kosten voor je klantenservice uitbesteden bestaan uit vaste abonnementskosten per maand + een vast tarief per gesprek. 

    De vaste abonnementskosten liggen gemiddeld tussen de €30 en €210 per maand. Het tarief per gesprek ligt gemiddeld tussen de €1,50 en €2,50. Als ondernemer wil je je klanten ten alle tijden de beste service bieden. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Personeelstekort of drukte tijdens piekuren kunnen ervoor zorgen dat je misschien niet altijd iedereen gelijk te woord kan staan. Om deze reden kiezen veel ondernemers ervoor hun klantenservice uit te besteden. 

    In dit artikel leggen we je alles uit over het uitbesteden van je klantenservice en welke voordelen het met zich mee kan brengen.

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Vergelijk offertes >

     

    Werkzaamheden klantenservice uitbesteden

    Je kan je klantenservice zo ver uitbreiden als je zelf maar wil. Zo kan je ervoor kiezen het klantcontact alleen via e-mail te voeren of het contact verder uit te breiden tot bijvoorbeeld e-mail-, telefoon- en een live chat contact. Heb je een drukbezochte webwinkel? Wellicht wil je je webshop klantenservice uitbesteden.

    Hoe beter jouw klanten je kunnen bereiken en hoe fijner het contact, hoe hoger de kans dat deze klanten jouw trouw zullen blijven. Maar een goede klantenservice kost tijd! Daarom is klantenservice uitbesteden voor veel ondernemers de juiste keuze.

    Werkzaamheden binnen de klantenservice die uitbesteed kunnen worden zijn:

    Telefonisch klantcontact

    Wil je je telefonische klantenservice uitbesteden? De snelste manier om een klant te woord te staan is via de telefoon. Met de uitbesteding van het telefonisch klantcontact worden alle binnenkomende oproepen afgehandeld door de klantenservice.

    E-mail klantcontact

    E-mail is het meest populair communicatiemiddel tussen klant en bedrijf. Vrijwel elk bedrijf heeft een mailadres waarop klanten hen kunnen bereiken. Met de uitbesteding van het klantcontact via de e-mail zal de klantenservice jouw mailbox beheren en alle inkomende mails beantwoorden.

    Live chat

    Wanneer je over een website of webshop beschikt, is het mogelijk een live chat toe te voegen waarop mensen direct hun vragen kunnen stellen. Door je klantenservice te outsourcen via een live chat zal de klantenservice alle binnenkomende vragen via de chat op jouw website beantwoorden.

    Social media

    Tegenwoordig zie je steeds vaker dat bedrijven een social media account (zoals Facebook of Twitter) opstarten waarop klanten hun vragen kunnen stellen. Met de uitbesteding van de social media zullen alle vragen die ontvangen worden op de sociale beantwoord worden.

    WhatsApp services

    Velen onder ons zullen WhatsApp al gebruiken voor privé contact. Tegenwoordig wordt WhatsApp ook ingezet voor zakelijk contact, om te kunnen communiceren met bedrijven. 
    Vrijwel iedereen heeft de app op zijn of haar telefoon staan en vormt daarmee een makkelijke manier om een bedrijf te contacten. Met de uitbesteding van WhatsApp zullen alle vragen die via deze app ontvangen worden  beantwoord worden.

    Buiten kantooruren

    Daarnaast kun je ook je klantenservice outsourcen buiten kantooruren. Op deze manier ben je 24/7 bereikbaar. Met de uitbesteding van deze taak zullen je klanten op elk gewenst moment van de dag contact kunnen opnemen.

    Je kan kiezen om de volledige klantenservice uit te besteden of alleen één of een aantal werkzaamheden uitbesteden. Een goed klantcontact verhoogt je verkoop!

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Vergelijk offertes >

     

    Klantenservice uitbesteden kosten

    De kosten voor het uitbesteden van de klantenservice zijn opgebouwd uit twee onderdelen, namelijk: de vaste abonnementskosten en het tarief per antwoord. Je betaalt voor de klantenservice naast de vaste abonnementskosten voor elk antwoord een bepaald bedrag.

    Vaste abonnementskosten

    De vaste abonnementskosten liggen gemiddeld tussen de €30 en €210 per maand. Hoe hoog de maandelijkse abonnementskosten uitvallen ligt aan wat jij van de klantenservice verwacht. De maandelijkse kosten liggen lager wanneer je kiest de klantenservice alleen binnen kantooruren actief te willen hebben. Wanneer je dag en nacht beschikbaar wil zijn, zullen de kosten stijgen.

    Tarieven per antwoord

    Bij de meeste klantenservices betaal je een vaste prijs per gesprek, email, live chat of ander communicatiemiddel. Het tarief per antwoord ligt gemiddeld tussen de €1,50 en €2,50 per antwoord.
    Voor grote volumes aan inkomende vragen bieden de meeste klantenservices aanbiedingen zoals de eerste 75 contactmomenten gratis.

    Hoe werkt het?

    Wanneer je besluit je telefonische acquisitie of het volledige klantcontact uit te besteden aan een klantenservice, zullen er een aantal stappen gezet moeten worden voordat de klantenservice jouw klanten te woord kan staan. Deze stappen zijn als volgt:

    1. Gesprek
    Als eerste zal de klantenservice met het bedrijf in gesprek gaan over de manier waarop zij willen dat hun klanten te woord worden gestaan en welke taken uitbesteed zullen worden.

    2. Abonnementsvorm
    Op basis van de informatie uit het eerste gesprek wordt een passende abonnementsvorm toegeschreven.

    3. FAQ
    Het bedrijf levert een lijst met de meest gestelde vragen aan de klantenservice en de juiste antwoorden hierop. Deze kan tijdens de samenwerking verder uitgebreid worden.

    4. Script
    Het bedrijf en de klantenservice stellen samen, naar de wensen van het bedrijf, een script op die gebruikt zal worden om de klanten te woord te staan.

    5. Terugkoppeling
    Na elk gesprek wordt een notitie gemaakt over het gevoerde gesprek. Details als de naam van de beller, hetgeen waarover de klant contact opnam en hoe het contact is afgerond worden hiermee vastgelegd. Op deze manier kan het bedrijf ten alle tijden mee kijken naar wat er tijdens de gesprekken besproken is.

    Voordelen

    Het uitbesteden van de klantenservice brengt een hoop voordelen met zich mee, zoals:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Je haalt de kennis van een klantenservice binnen, zij zijn gespecialiseerd in het contact met klanten

    Het scheelt tijd, waardoor je je kan focussen op de core business van jouw bedrijf

    Het scheelt kosten, in het aannemen van service medewerkers

    Je bent buiten openingstijden bereikbaar, wanneer je dit onderdeel uitbesteed

     

    Wat kost het mij? 

    Als je benieuwd bent naar wat het uitbesteden van de klantenservice jou zal kosten, is het interessant om diverse offertes bij klantenservices met elkaar te vergelijken. Wij kunnen je helpen!

    Via Offerte.nl ontvang je een aantal diverse, op maat gemaakte offertes van klantenservices uit jouw regio. Vul nu je gegevens en wensen in op ons formulier en wij gaan aan de slag om de meest geschikte klantenservices voor je te selecteren. Zij sturen je vervolgens een vrijblijvende offerte waarna jij kan beslissen met welke klantenservice je het liefst in zee te gaan.

    Vul nu ons formulier in en zorg dat jouw organisatie optimaal bereikbaar is!

     

    Veelgestelde vragen

    Hoe weet ik wie er gebeld heeft en waarover?

    Na elk gesprek wordt een notitie gemaakt over het gevoerde gesprek. Details als de naam van de beller, hetgeen waarover de klant contact opnam en hoe het contact is afgerond worden hiermee vastgelegd. Op deze manier kan het bedrijf ten alle tijden mee kijken naar wat er tijdens de gesprekken besproken is. 

    Hoe weet de klantenservice de juiste antwoorden op de vragen van mijn klanten?

    Als bedrijf lever je een lijst met de meest gestelde vragen aan de klantenservice en de juiste antwoorden hierop.

    Wat kost het uitbesteden van de klantenservice?

    Wanneer je je klantenservice uitbesteed betaal je vaste abonnementskosten + een vast tarief per gesprek, mail, live chat of een andere manier van contact. De vaste abonnementskosten liggen gemiddeld tussen de €30 en €210 per maand. Het tarief per antwoord ligt gemiddeld tussen de €1,50 en €2,50.