Afsha Shareef: Head of Customer Success

Bijna twee jaar (1 jaar en 7 maanden als je het echt hebt bijgehouden) werkt Afsha al bij Offerte.nl. Als je partner bent van ons, heb je haar vast al eens gesproken of in elk geval contact mee gehad. Afsha heeft praktisch van het begin af aan met Offerte.nl meegedraaid, en waar wij zijn gegroeid is het dit keer de beurt van Afsha om te groeien.

“Head of Customer Success”, gefeliciteerd! Hoe zijn wij hier terecht gekomen, Afsha?
‘Dankjewel! Ja, waar moet ik beginnen? Ik ben benaderd door Nizar toen hij wist dat ik opzoek was naar een nieuwe uitdaging. Toen ik net bij Offerte.nl begon bestond de functie inhoudelijk nog niet en in de loop der tijd hebben wij daar inhoud aan gegeven. Binnen Customer Success heb ik lang de functie zelf gemanaged en beheerd.

Wij zijn van ver gekomen, zo waren er nog geen processen opgezet en moest alles nog uitgevonden en bedacht worden. Inmiddels heb ik de verantwoordelijkheid voor relatiebeheer er bij gekregen en zijn wij bezig een Customer Success team op te zetten.”

afshanizar

Dus de functie bestond nog niet? Vertel?
“Ik ben begonnen onder de vleugels van Nizar. Met elkaar zijn wij toen begonnen aan mijn carrière te werken. Wij hebben veel dingen gedaan en uitgewerkt om het te maken zoals het nu is. Er was nog niets en dit kon ik zelf invullen, bijvoorbeeld: het opmaken van ons onboarding proces en de vaste contactmomenten met onze partners, soms wekelijks soms maandelijks. Het was een grote uitdaging, maar we hebben de kans vol beetgepakt!”

Hoe is dit allemaal gelopen?
“Het was echt hectisch, geen overzicht in hoe ik dit moest aanpakken, hoe ik dit efficiënt kon inplannen, alles was nieuw en moest in kaart gebracht worden. Enkele dagen zaten Nizar en ik samen om ideeën uit te werken en dingen op papier te zetten. Inmiddels heb ik een systeem ontwikkeld voor mijzelf met bepaalde dagindelingen en blokken om alles aan te pakken, maar dit is compleet anders vergeleken met toen; echt een groot verschil.”

Dat is best spannend geweest. Hoe vond je dat gaan?
“Na de eerste zes maanden begon het echt te lopen. Wij kregen steeds meer positieve feedback van onze partners. Nizar was hier een grote steun bij. In de loop der tijd hebben wij ons team uitgebreid, zo is Mitchel ook bij de afdeling Customer Succes komen te werken."

Wat ben je van plan?
“Ik wil de hele customer journey verder ontwikkelen; meer aandacht geven aan onze klanten en partners, bouwen aan het merk, zorgen dat wij op een “next-level” komen qua klantervaring, bijvoorbeeld met extra tools en service. Denk aan live-chat opties direct vanaf de website of partnerportaal en software of tooling die wij intern kunnen inzetten om het proces nog verder te verbeteren. Met deze nieuwe verantwoordelijkheid ben ik van plan het team verder te laten groeien.”

Wat kunnen de klanten/partners van jou verwachten?
“Ik wil nog meer aandacht en service gaan aanbieden, echt samenwerken en dat wij er samen voor gaan. Niet zomaar een nummertje. Ik geloof in goede relaties met elkaar, partner of klant, dat maakt niet uit. Persoonlijk maar toch professioneel, als er iets is wat wij voor elkaar kunnen betekenen, dan kijk ik graag samen of dat mogelijk is. Wij streven ernaar om onze partners zo goed mogelijk te helpen bij het proces van aanvraag tot klant. Feedback is daarbij erg belangrijk en ik hoop (genoeg) feedback te ontvangen om aan dit proces te werken, zo kunnen wij namelijk samen groeien.”

"Ik hoop genoeg feedback te ontvangen om hieraan te kunnen werken, maar zal ook graag dezelfde feedback terug geven, zo kunnen wij namelijk samen groeien.”

Per 1 september is Afsha Shareef begonnen als Head of Customer Success. Wij wensen haar veel succes.

P.S: Meer weten over Afsha? Wij zijn van plan een interview te houden met Afsha om meer over haar verhaal te vertellen. Volg ons op Linkedin en Instagram!