Adwords uitbesteden

Start vergelijken
    1. Home
    2. Online marketing
    3. AdWords uitbesteden? Vind het beste bureau
    7 mins leestijd

    Je Google Adwords uitbesteden aan het beste bureau of specialist? Vul het formulier in en ontvang gratis en vrijblijvende offertes.

    Ben je op zoek naar een professioneel marketingbureau om jouw Adwords te laten doen? Wil je graag nieuwe leads, meer klanten, een hogere winst en een betere omzet? Kies dan voor Google Adwords uitbesteden aan een gespecialiseerd.

    Dankzij hun vakkundige expertise zien zij direct of je website goed ingesteld staat en hoe er aantoonbaar betere resultaten behaald kunnen worden. Ondernemers beschikken meestal zelf niet over de tijd en kennis om de Google Adwords campagne te beheren. Of wellicht ben je op zoek naar een gespecialiseerde specialisten om mee te sparren, zodat je de Adwords campagne naar een hoger niveau kan brengen.

    In dit artikel lees je alles over Adwords uitbesteden en hoe Offerte.nl kan helpen bij het vinden van de juiste partner.

    Wat zijn Google Ads?

    Google Adwords, tegenwoordig Googla Ads genoemd, is hét advertentiekanaal van Google waarmee je waardevolle bezoekers naar de website van jouw onderneming leidt. Een Google Adwords advertentie is een soort van pullmarketing, waarbij de klant actief streeft naar producten of diensten die jouw bedrijf aanbiedt.

    Met Google Adwords zorg je ervoor dat de advertenties van jouw onderneming op de eerste pagina van de zoekresultaten terecht komen. Dit leidt tot veel internetverkeer richting jouw website. Potentiële klanten die op zoek zijn naar de producten of diensten van jouw bedrijf, komen immers direct in contact met jouw website. De kans is groot dat de bezoekers op jouw website een aankoop gaan doen of een contactformulier invullen.

    Door een Adwords campagne uitbesteden zorg je ervoor dat een professional de advertenties precies afstemt op jouw doelgroep. Dit leidt tot meer gerichte bezoekers die een succesvolle aankoop verrichten. Wat je budget ook is en of je nu internationaal, landelijk of regionaal actief bent, Google Adwords biedt vele voordelen en is geschikt voor ieder bedrijf. Zowel MKB als belangrijke internationale spelers kiezen voor deze gerichte vorm van adverteren.

    In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, is Google Ads meer dan de tekstadvertenties die je bovenaan de zoekmachine ziet. Naast de tekst ads is er ook nog Google Shopping, Display marketing en remarketing. Ook is het mogelijk om met je video’s te adverteren in Youtube.

    Waarom kiezen voor Google Adwords?

    Zonder internet bestaat je onderneming niet. Dit is zeer cru gezegd, maar de volledige waarheid in de huidige, online samenleving. Tuurlijk kan je als bedrijf business binnenhalen via je naamsbekendheid of mond-tot-mond reclame. De zoektocht van een consument begint echter in de meeste gevallen via internet en zoekmachines zoals Google.

    Het eerste wat je ziet wanneer je naar iets zoekt via Google zijn Google Adwords advertenties. De meeste potentiele klanten klikken dan ook hierop. Adverteer je op dit moment nog niet in Google Adwords? Of verschijnen jouw advertenties op Google niet binnen de eerste pagina van de zoekresultaten? Staat bovendien een concurrerende onderneming telkens hoger dan jij in Google?

    Dan verlies je waarschijnlijk veel potentiële klanten en daardoor omzet. De klant kiest in dat geval meestal voor de concurrent. Als ondernemer is dit het laatste waar je naar op zoek bent.

    Een ander voordeel is dat je op korte termijn resultaat kan halen. Andere marketingstrategieën zoals SEO zijn meer op de lange termijn gericht. Google Ads levert echter direct resultaat op, waardoor je je omzet kan verhogen. Alle voordelen van Googla Ads uitbesteden op een rijtje:

    • Wordt getoond waar je wil, lokaal, regionaal, landelijk of zelfs internationaal
    • Budget is aan te passen aan je eigen wensen
    • Direct resultaat
    • Sta boven je concurrenten

    Alle vormen van Google AdWords:
     

    • tekstadvertenties
    • displaymarketing
    • remarketing
    • shopping
    • video advertenties

    Adwords uitbesteden of zelf doen

    Is het verstandig om Google Adwords uit te besteden? Of kies je ervoor om het zelf te doen? We zetten de voor- en nadelen op een rij:

    Voordelen Adwords uitbesteden
     

    Focus op bedrijfsvoering
    Ondernemers beschikken vaak over weinig tijd. Contact met klanten en personeel, bedrijfsprocessen en de administratie vergen vaak veel tijd. Door Adwords uitbesteden hoef je je over de online marketing van je onderneming geen zorgen te maken. Hierdoor kan jij je volledig richten op de bedrijfsvoering.

    Flinke tijdbesparing
    Een perfect functionerende Adwords campagne kost tijd om op te zetten en dient continue gemonitord te worden. Als je de Google Adwords campagne laat uitbesteden, hoef je er zelf geen tijd in te investeren. Zo hoef je geen grondig zoekwoordenonderzoek uit te voeren, de volledige campagne op te zetten en de advertenties te monitoren.

    Kostenbesparing
    Bedrijven gaan vaak zelf aan de slag met Google Ads. Met de gekozen zoekwoorden ontvangen ze vaak veel internetverkeer, maar levert het weinig converterend verkeer op. Door het uitsluiten van niet-converterend verkeer bespaar je veel kosten, terwijl het blijvende internet verkeer meer oplevert. Een Google Adwords specialist weet een optimaal resultaat te behalen.

    De kennis van een marketing bureau
    Een marketing bureau, gespecialiseerd in Google Adwords, beschikt over uitgebreide kennis en expertise met betrekking tot het online adverteren. Ook zijn ze op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zelf mis je wellicht de benodigde kennis over dit vakgebied. Door de werkzaamheden uit te besteden aan een expert, haal je meer rendement uit je campagnes.

    Daarnaast verzorgen marketing bureaus meestal uitgebreide rapportages. Deze rapportages zijn vaak breder dan de standaard rapportages van Google. Hierdoor heb je een beter overzicht over welke resultaten succesvol zijn en wat de kosten zijn.

    Nadelen
     

    Kosten voor een marketing bureau
    Adwords uitbesteden is natuurlijk niet gratis. Maandelijks dien je een bedrag aan de specialisten te betalen. Doordat een specialist echter de marketing campagnes voor je onderneming zo optimaal mogelijk maakt, verdienen deze kosten zich vaak terug.

    Geen kennis
    Door Adwords uitbesteden leer je zelf niet de benodigde kennis over online marketing. De kans om jezelf op het gebied van Google Ads en online marketing te ontwikkelen wordt kleiner. Concluderend is het aan te raden om, als je zelf weinig verstand hebt of geen tijd hebt Google Adwords campagnes op te zetten en te monitoren, het uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Zij zorgen ervoor dat je bedrijf optimaal zichtbaar is bij de zoekresultaten in Google.

    Hoe werkt de samenwerking bij het uitbesteden van Google Ads?

    Een van de redenen voor ondernemers om niet te kiezen voor uitbesteden is dat ze bang zijn dat een bureau niet genoeg ‘committed’ is aan het bedrijf. Nou is het inderdaad zo dat sommige bedrijven zich niet genoeg verdienen en niet de optimale effort erin stoppen om de beste resultaten te behalen. De aangesloten partners van Offerte.nl zijn stuk voor stuk professioneel. Met jarenlange ervaring en kennis zullen ze zich helemala in jouw onderneming en/of product duiken om alles te weten te komen wat helpt bij het bereiken van de belangrijkste doelen. Een samenwerking kan er als volgt uitzien:

    • Eerste onderzoek en het doorlopen van de huidige campagnes (mits van toepassing)
    • Kick-off en strategieplanning (in overleg met jou)
    • Inrichten van de campagnes
    • Rapportage van uitgaven, inkomsten en omzet, etc.
    • Verder optimaliseren van de campagnes om de kosten per verkoop steeds verder omlaag te brengen

    Waarom gebruikmaken van Offerte.nl voor het uitbesteden van Google AdWords?

    Aangesloten bij ons zijn de beste online marketing bureau’s en AdWords freelancers. Deze zitten verspreid over het hele land dus als je voorkeur hebt voor een partner bij jou in de regio dan is dat geen probleem.

    De belangrijkste reden om een gratis aanvraag via ons te doen is dat je makkelijk een vergelijking kan maken. Vul vrijblijvend het formulier in en zie zelf wat de verschillende bureaus voor te stellen hebben, en wat de kosten zijn.

    Beste Adwords Bureau vinden met Offerte.nl

    Het kan lastig zijn om het beste Adwords bureau uit jouw regio te vinden. De website Offerte.nl biedt hierbij een handige oplossing. Vul jouw persoonlijke voorkeuren en gegevens in. Vervolgens gaan wij voor jou aan de slag om de meest geschikte online AdWords experts in de omgeving te selecteren.

    Zij sturen je een vrijblijvende offerte. Het is dan aan jou om met de gewenste online marketing specialist rond de tafel te gaan zitten. Geef nu je gegevens door en zorg dat jouw website online uitstekend vindbaar is!