error warning success close check arrow-right arrow-left menu star star plus minus right phone
Ontvang prijsopgaven van callcenters Vergelijk callcenters →
Prijzen aanvragen →

Geheel gratis & vrijblijvend

Klantenservice uitbesteden

Laatste update:

Je klantenservice uitbesteden voor de laagste prijs zonder in te leveren op kwaliteit? Vul het formulier in en ontvang vrijblijvende en gratis offertes.

Inhoudsopgave

Als organisatie dien je steeds verder mee te ontwikkelen met de alsmaar hogere verwachtingen van de klant van tegenwoordig. Optimaal bereikbaar zijn om geen potentiële cliënten te missen is hierbij een must. Als ondernemer beschik je echter niet over de benodigde tijd om zelf alle vragen, opmerkingen, klachten en aanvragen van klanten te beantwoorden. Je moet immers ook de bedrijfsprocessen bewaken, je medewerkers aansturen en de administratie verwerken. De klantenservice uitbesteden is dan een perfecte oplossing. Door de klantenservice uitbesteden is jouw bedrijf altijd voor klanten en relaties bereikbaar.

De callcenter medewerkers staan jouw cliënten vriendelijk en professioneel te woord volgens jouw nauwkeurig omschreven instructies. Bovendien heeft de klantenservice zich grondig verdiept in de producten of diensten die je aanbiedt, zodat de klanten een helder antwoord krijgen. Lees hier meer over wat de voor- en nadelen zijn van de klantenservice uitbesteden, wat de kosten zijn en hoe je de beste klantenservice uit jouw regio met Offerte.nl vindt.

Wat houdt een klantenservice inhuren in?

Het verlenen van service staat voorop bij de klantenservice uitbesteden. De medewerkers van de klantenservice staan jouw relaties en klanten te woord met al hun opmerkingen, klachten, vragen en wensen. Dit beperkt zich niet alleen tot telefoonverkeer. De klantenservice verwerkt ook e-mails en sms-berichten. Andere mogelijkheden zijn het beheren van webcare, het beantwoorden van vragen op de webchat bij je website of het beheren van social media. Na grondig kennis te hebben genomen van jouw bedrijf, diensten en producten, handelt de klantenservice alle kwesties vakkundig af. Iedere melding wordt daarnaast verwerkt volgens jouw specifieke instructies, met daarin aangegeven prioriteiten. Het klantencontact kan deels of volledig uit handen worden genomen, wat afhangt van jouw persoonlijke voorkeuren. Door de klantenservice uit te besteden beschik je over een eigen team van vaste medewerkers dat voor jouw onderneming het contact met cliënten verzorgt. Zo creëer je je eigen team van experts op afstand.

Voor- en nadelen klantenservice uitbesteden

De klantenservice uitbesteden vindt op diverse manieren plaats in het bedrijfsleven. Van installatiebedrijven tot storingsdiensten, van woningsbouwverenigingen tot bestellijnen bij postorderbedrijven. Wat zijn echter de voor- en nadelen van de klantenservice uitbesteden? We zetten ze op een rij:

Ontvang prijsopgaven van callcenters

Bespaar tot 40% in 2 minuten

Vergelijk callcenters

Voordelen

• Het belangrijke voordeel van een klantenservice inhuren is dat jouw onderneming altijd bereikbaar is. Doordat klanten en relaties 24 uur per dag, 7 dagen per week hun vragen, klachten en opmerkingen beantwoord krijgen, zijn zij altijd tevreden. • Het feit dat je bedrijf altijd bereikbaar is, zorgt er voor dat je nooit een potentiële nieuwe klant of deal mist. • Door het uitbesteden van de klantenservice, raken je eigen medewerkers minder overbelast. Zij kunnen zich bezighouden met de dagelijkse werkzaamheden van je onderneming. Dit zorgt voor een flinke tijdswinst. • De klantenservice verzorgt het benodigde personeel. Je hebt dus geen zorgen om personeelszaken als ziekteverzuim, planningen van vakantieperiodes, zwangerschapsverloven of sollicitatieprocedures. Ook hoef je geen fysieke werkplek voor deze werknemers te creëren. Dit scheelt enorm veel kosten. • De klantenservice beheert de geleverde diensten en houdt je in transparante rapportages op de hoogte van de gemaakte ontwikkelingen. Hierdoor blijven de werkzaamheden overzichtelijk.

Nadelen

• Als je de klantenservice in eigen beheer houdt, weet je meteen waar zich knelpunten bevinden voor je cliënten. Zo kun je de opgedane kennis direct toepassen om je producten of diensten te optimaliseren. Als je de klantenservice inhuurt, bestaat de mogelijkheid dat deze kennis bij de klantenservice blijft liggen. Goede communicatie met de klantenservice is daarom een must. • De medewerkers van de klantenservice zijn niet jouw personeel. Zij zijn dus niet direct bekend met jouw producten, tone of voice, merk en beleid. De klantenservice waar je mee aan de slag gaat, dient eerst zijn medewerkers te trainen om zich volledig in de stijl van jouw bedrijf te handelen. • De klantenservice vormt een belangrijke connectie met andere afdelingen binnen je bedrijf. Een voorbeeld hiervan is marketing en PR. Het vormt dan ook een onderdeel van een groter geheel, namelijk je algemene communicatiestrategie. Het lijkt daarom eenvoudiger om alles binnen dezelfde organisatie te regelen, omdat je op deze manier de controle behoudt. Als je echter al met je handen in het haar zit vanwege de vele werkzaamheden, komt dat de bereikbaarheid van jouw bedrijf niet ten goede. Met de juiste communicatie, jarenlange expertise van de klantenservice en duidelijke afspraken hoeft de klantenservice inhuren geen probleem te zijn.

Klantenservice uitbesteden webshop

Beheer je een webshop? Ook dan is het uitbesteden van de klantenservice een aanrader. Vragen, het doorgeven van bestellingen of klachten; cliënten willen op allerlei manieren contact opnemen met jouw organisatie. Dit contact vindt tegenwoordig niet uitsluitend per telefoon plaats. Andere mogelijkheden zijn per e-mail, webchat of social media. Het is daarom van belang om op al deze platformen voor jouw doelgroep bereikbaar te zijn. Met de klantenservice uitbesteden zorg je ervoor dat jouw klanten snel contact op kunnen nemen en dat zij nooit lang in de wachtrij moeten staan voor hun antwoord.

Klantenservice uitbesteden kosten

De klantenservice uitbesteden kosten variëren enorm. De factoren die de tarieven bepalen, hebben voornamelijk te maken met de manier waarop je van de diensten gebruik wilt maken en de grootte van jouw onderneming. Een gemiddeld uurtarief van een klantenservice uitbesteden is circa € 40,-. Neem je echter meer diensten af (zoals webcare, e-mail beantwoorden), dan bedragen de uurtarieven tot wel € 100,- per uur. Als je benieuwd bent wat de klantenservice uitbesteden kosten voor jouw onderneming zijn, is het interessant om diverse offertes bij klantenservices aan te vragen. Zo krijg je inzicht in de te verwachte kosten.

Ontvang offertes via Offerte.nl

Maak met jouw bedrijf het verschil door optimaal bereikbaar te zijn voor jouw relaties en klanten. Zorg voor persoonlijk en professioneel klantcontact met de juiste klantenservice. Ben je benieuwd naar offertes van klantenservices bij jou in de buurt? Via Offerte.nl ontvang je diverse op maat gemaakte offertes met tarievenlijst van klantenservies uit jouw regio. Vul je persoonlijke gegevens en voorkeuren in, en wij gaan voor je aan het werk om de meest geschikte klantenservices te selecteren. Zij sturen je daarna een vrijblijvende offerte. Het is dan aan jou om met de beste klantenservice in zee te gaan. Geef nu direct je gegevens door en zorg dat jouw organisatie optimaal bereikbaar is.

Ontvang prijsopgaven van callcenters

Bespaar tot 40% in 2 minuten

Vergelijk callcenters
Wat onze klanten zeggen
4 sterren gemiddeld uit 6 reviews over Offerte.nl

Wij zijn een dierenambulance en wij zoeken een achterwacht die in het weekend telefoontjes kan opvangen

Voor ons bedrijf (bedrijfskleding, met name horeca) zijn wij opzoek naar een callcenter die leads voor ons genereert.

Het is heel erg prettig dat je verschillende callcenters kunt vergelijken via deze site. Wij zochten een professioneel callcenter bedrijf en die hebben we inmiddels gevonden.

Voor het uitbesteden van de helpdesk had ik offertes nodig van call centers

Ik heb via jullie 3 offertes ontvangen!

1e lijn klantenservice betreffende een nieuw startende webshop, direct werd ik gebeld door verschillende callcenters