Horeca boekhouder

Start vergelijken
    1. Home
    2. Boekhouder
    3. Horeca Boekhouder nodig? Vind een passende partij
    5 mins leestijd

    Ondernemers schakelen een boekhouder in voor hun horecazaak om de volgende redenen: het bespaart je tijd, het mindert de kans op administratieve fouten en geeft meer ruimte om op de kerntaken van de onderneming te focussen. De kosten voor een horeca boekhouder liggen gemiddeld tussen de 50 en 120 euro per maand.

    Boekhouding voor je restaurant, café of horecazaak

    Het bijhouden van de boekhouding binnen de horeca kan oplopen tot een grote klus. Afwijkende werkuren, fooien, inkopen en kleine transacties zijn voorbeelden van wat de boekhouding als horecaonderneming ingewikkeld maken.

    Om deze reden besteden veel horecaondernemers de administratie volledig of voor een groot deel uit aan een boekhouder. Bij het uitbesteden van deze taak is het voor een horecaonderneming prettig een boekhouder in te schakelen die al ervaring heeft met boekhouding binnen de horeca. Een horeca boekhouder weet precies hoe de administratie van een horecazaak op orde te houden.

    In dit artikel lees je alles over het uitbesteden van de horeca administratie aan een boekhouder en hoe je met Offerte.nl de juiste boekhouder voor jouw horecazaak vindt.
     

    Een goede boekhouder nodig voor je restaurant of horecazaak?

    Vul je wensen in en ontvang 4 gratis en vrijblijvende offertes op maat!

     

    Ja ik wil offertes ontvangen >

    Werkzaamheden van een horeca boekhouder

    Een boekhouder is iemand die de administratieve taken voor een bedrijf uitvoert. De taken en kosten van een boekhouder zijn afhankelijk van jouw wensen. Je kan zelf bepalen welke taken je wil dat de boekhouder voor jou uitvoert. Het uiteindelijke doel van een boekhouder is het op orde houden van jouw administratie. Een horeca boekhouder heeft veel expertise op dit gebied, net als dat een webshop boekhouder veel ervaring heeft met 

    Welke administratieve taken de boekhouder voor jouw horeca onderneming uitvoert hangen af van jouw persoonlijke wensen. Je kunt de administratie volledig uitbesteden aan een boekhouder, maar je kan er ook voor kiezen alleen een klein deel van de administratie uit te besteden. Beide mogelijkheden worden hieronder nader toegelicht:

    Volledige uitbesteding van de administratie
    Bij een volledige uitbesteding van de administratie zorgt een boekhouder ervoor dat alle administratieve taken binnen het bedrijf vervuld worden. Dit zijn taken als;

    • het bijhouden van alle financiële transacties
    • het opstellen van financiële verslagen zoals de jaarrekening
    • inkomende en uitgaande facturen bijhouden
    • debiteuren- en crediteurenadministratie beheren.

    Hierbij wordt de administratie dus volledig voor je uitgevoerd.

    Een deel van de administratie uitbesteden
    Het is ook mogelijk alleen één deel van de administratie uit te besteden. Zo zijn er boekhouders die alleen de personeels- of financiële administratie voor je over kunnen nemen. Dit bespaart op kosten maar zorgt er aan de andere kant wél voor dat je zelf meer tijd moet besteden aan de overige administratie.

    Voordelen van een boekhouder voor je horecazaak

    Het inschakelen van een boekhouder voor je horecazaak heeft een groot aantal voordelen, namelijk:

    Alle voordelen

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Tijdsbesparing

    Verkleinde kansen op fouten

    Geen fouten in je administratie

     

    Tijdbesparing
    Door de administratie aan een boekhouder over te laten kan je al deze uren die je niet meer aan de administratie hoeft te besteden, besteden aan andere taken binnen jouw bedrijf.

    Verkleinde kans op fouten
    Een horeca boekhouder is een expert op het gebied van administratie binnen horecaondernemingen. Zij hebben vaak veel ervaring en beschikken over de juiste kennis. Hiermee wordt de kans op fouten binnen de administratie verkleind en daarmee ook de kans op boetes.

    Focus op de kerntaken
    Het inschakelen van een boekhouder bespaart je veel tijd. Deze tijd kan vervolgens in de kerntaken van het bedrijf gestoken worden. Hierdoor ontstaat er meer focus voor wat daadwerkelijk belangrijk is voor het bedrijf.

    Meer over boekhouding?

    Boekhouders
    Boekhoudprogramma
    Accountantsverklaring
    Webshop boekhouding

    Kosten horeca boekhouder

    Een horeca boekhouder kost gemiddeld tussen de 50 en 120 euro per maand. Deze kosten hangen af van het aantal taken dat je de boekhouder verwacht uit te voeren en de grootte van de onderneming. Het uitvoeren van een deel van de administratie zal minder kosten dan de uitvoering van de volledige administratie.

    De meeste boekhoudkantoren geven de mogelijkheid een vast tarief per maand af te spreken voor de boekhouding. Op deze manier weet je elke maand precies waar je aan toe bent. 
     

      Kosten boekhouding
    Kleine horecazaak

    +/- € 50,-

    Grote horecazaak

    +/- € 100,-

     

    Hoe vind ik een geschikt iemand voor mijn horeca administratie?

    Een horeca administratie die op orde is, voorkomt extra werk en stress achteraf. Ben je overtuigd van de voordelen van een boekhouder met ervaring binnen de horecabranche? Vul dan vrijblijvend je gegevens in op ons formulier.

    Op basis van jouw wensen matchen wij je aan een aantal boekhoudkantoren. Zij sturen je vervolgens een vrijblijvende offerte gevormd naar jouw wensen. Op deze manier kun je makkelijk een aantal boekhoudkantoren vergelijken en zelf besluiten met wie je in zee gaat.

    Vul nu je gegevens in en zorg dat de boekhouding van jouw horecazaak op orde is!

    Veelgestelde vragen

    Wat doet een horeca boekhouder?

    Een horeca boekhouder is verantwoordelijk voor de boekhouding van een horecaonderneming en voert daarmee taken uit op het gebied van het uitvoeren van de administratie. Dit zijn taken als het bijhouden van alle financiële transacties, het opstellen van financiële verslagen zoals de jaarrekening, inkomende en uitgaande facturen bijhouden en de debiteuren- en crediteurenadministratie.

    Wat kost een horeca boekhouder?

    De kosten voor een horeca boekhouder liggen gemiddeld tussen de 50 en 120 euro per maand. Deze kosten hangen af van het aantal taken dat je de boekhouder verwacht uit te voeren en de grootte van de onderneming. Wel kun gemakkelijk bij ons 4 offertes van horeca administrateurs vergelijken.

    Wat zijn de voordelen van een horeca boekhouder?

    Voordelen van het uitbesteden van de administratie aan een horeca boekhouder zijn: het bespaart je tijd, het mindert de kans op administratieve fouten en geeft meer ruimte om op de kerntaken van de onderneming te focussen.