Legalisatie handtekening vastleggen? Dit zijn de kosten van de notaris

Start vergelijken
    1. Home
    2. Notaris
    3. Legalisatie handtekening vastleggen? Dit zijn de kosten van de notaris
    3 mins leestijd

    Klik op de knop om gelijk vrijblijvende offertes aan te vragen voor de kosten van een legalisatie handtekening

    legalisatie kosten

     

    Wanneer je voor je bedrijf vaak je handtekening moet zetten onder handelscontracten, personeelsovereenkomsten en andere belangrijke documenten waar veel geld mee gemoeid is, dan is het een goed idee om een legalisatie van handtekening te voltrekken bij een notaris. Het is zelfs iets waar andere zakenpartners om kunnen vragen, zodat ze zeker weten dat de documenten helemaal in orde zijn.

    Met een gelegaliseerde handtekening weet de andere partij dat je handtekening niet zomaar vervalst is en dat jij dus je handtekening onder een document hebt gezet. Een dergelijke legalisatieverklaring is zo geregeld, maar wat zijn de kosten voor een legalisatie handtekening? Lees verder of begin gelijk met vergelijken.

    Bij de notaris de handtekening legaliseren

    Een notaris is een onafhankelijk jurist en openbaar ambtenaar die belangrijke aktes, testamenten en andere zakelijke, vertrouwelijke documenten betreffende bijvoorbeeld het familierecht opstelt en authentificeert. Hierdoor weet je zeker dat zo een document 100 procent rechtsgeldig is. Op deze belangrijke documenten worden vaak handtekeningen gezet in het bijzijn van een notaris. De handtekening is dan – door de getuigenis van een notaris – ook rechtsgeldig.

    legalisatie handtekening kosten

    Verzoek om legalisatie van een handtekening

    Sommige bedrijven of situaties vragen om een legalisatie van de handtekening. Hiermee weet het bedrijf of de instantie zeker dat de handtekening ook echt door jou is gezet. De reden waarom een bedrijf je kan vragen om legalisatie van de handtekening is zeer uiteenlopend. Meestal heeft het te maken met de aard van het document.

    Zo gaat het in zijn werk Het legaliseren van een handtekening kost weinig tijd. Je hoeft alleen met je legitimatiebewijs en de te ondertekenen papieren naar een notaris. In het bijzijn van de notaris onderteken je de documenten. Omdat je de handtekening in het bijzijn van de notaris hebt gezet, is de legalisatie van de handtekening een feit. Er is geen twijfel dat jij de handtekening hebt gezet. Je kan overigens ook op deze wijze een volmacht legaliseren bij de notaris.

    Bij een notariële volmacht mag iemand anders zijn of haar handtekening onder een rechtsgeldig document zetten uit jouw naam. Deze persoon is dan gelegaliseerd om documenten voor je te ondertekenen.

    Heb je de papieren ondertekent bij de notaris? Dan wordt eerst je handtekening gecontroleerd met die op je legitimatiebewijs. Wanneer de notaris erkent dat het daadwerkelijk je handtekening is, dan krijg je het legalisatiebewijs direct mee. Dat is wel weer zo handig, want je kan meteen de rest afhandelen en verder zaken doen met een gelegaliseerd contract.

    Let wel: de notaris legaliseert alleen de handtekening en niet de inhoud van het contract of document. Het is aan jou om dit goed door te lezen. Wil je de inhoud ook door een notaris laten bekijken, dan komt daar weer een andere procedure bij kijken.

    Legalisatie handtekening kosten

    Je handtekening legaliseren kan heel handig zijn en hoeft niet meer dan een paar tientjes te kosten. De legalisatie van de handtekening kan je als bedrijf het beste bij de notaris laten doen. Hoewel de kosten voor de legalisatie van een handtekening niet hoog zijn, kunnen de prijzen toch uiteenlopen. Iedere notaris kan namelijk een heel ander honorarium vragen voor de tijd die het zetten en legaliseren van de handtekening kost. Om niet te duur uit te zijn, vraag je daarom van tevoren een paar offertes op via Offerte.nl.

    Vraag offertes op voor legalisatie handtekening bij Offerte.nl

    Je hebt wel iets beters te doen dan op zoek te gaan naar een betaalbare notaris voor het legaliseren van een handtekening. Laat ons dat daarom voor je doen. Laat in het contactformulier je gegevens achter en wij gaan meteen voor je aan de slag. Wij vragen voor jou offertes op bij verschillende notariskantoren en sturen deze naar je toe.

    Zo heb jij wat om uit te kiezen. Soms nemen de kantoren zelf contact met je op voor een vervolgafspraak, maar je mag natuurlijk ook gewoon zelf bellen. Zo heb je snel je handtekening gelegaliseerd en kun je verder met de documenten voor je bedrijf.