error warning success close check arrow-right arrow-left menu star star plus minus right phone
Ontvang prijsopgaven van callcenters Vergelijk callcenters →
Prijzen aanvragen →

Geheel gratis & vrijblijvend

IT Callcenter

Laatste update:

Vergelijk IT callcenters en ICT helpdesks. Vul je wensen in en ontvang gratis en vrijblijvende offertes.

Inhoudsopgave

Als organisatie ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten om door te ontwikkelen. Je hebt vaak echter al je handen vol aan bestaande cliënten. Het vinden van nieuwe potentiële klanten vergt daarnaast veel tijd. Acquisitie is daarmee het minst geliefde onderdeel van het gehele verkoopproces. Een IT callcenter inschakelen is daarom een uitstekend idee. Je wilt immers altijd bereikbaar zijn voor je klanten, maar kunt helaas niet de hele dag zelf de telefoon aannemen.

Een callcenter zet zijn medewerkers op een effectieve wijze in, waardoor al het inkomende belverkeer wordt aangenomen. Zo helpen de callcenters een uiteenlopend scala aan ondernemers en bedrijven, die zich hierdoor richten op het werk dat daadwerkelijk belangrijk is. In dit artikel lees je alles over de voordelen en kosten van het inschakelen van een callcenter, en op welke manier Offerte.nl je ondersteunt bij het vinden van de juiste ICT helpdesk.

Wat doet een IT callcenter?

Een IT callcenter biedt gebruikers de mogelijkheid om in contact te komen met de IT afdeling. Zo behandelt een ICT helpdesk incidenten (als bijvoorbeeld de geleverde service niet goed functioneert), verwerkt het serviceverzoeken (routine opdrachten die zijn verbonden aan de geboden dienst) en verleent het communicatie aan de gebruikers over geplande veranderingen en downtime. Veelal is de callcenter ruim opgezet, zodat gebruikers voor hun IT vragen direct naar één centraal punt kunnen gaan.

Wat kost een IT callcenter?

De kosten van een callcenter variëren enorm naar gelang de grootte en de wijze waarop je van de diensten gebruik wilt maken. De factoren die de prijs van een callcenter bepalen, betreffen vooral de callcenter agents, de IT structuur, de supervisie, de huur van het bedrijfspand en de overige vaste kosten van de organisatie. Veelal rekent een ICT helpdesk circa € 40,- per uur. Om te weten hoe hoog de kosten voor jouw bedrijf zijn, is het verstandig om een aantal concrete offertes aan te vragen. Zo vergelijk je eenvoudig de te verwachten kosten.

Ontvang prijsopgaven van callcenters

Bespaar tot 40% in 2 minuten

Vergelijk callcenters

Onderscheid IT callcenter en ICT helpdesk

Ondanks dat de termen IT callcenter en ICT helpdesk vaak door elkaar worden gebruikt, zit er wel een verschil tussen beiden. Een ICT helpdesk is zo opgezet, dat de gebruikers van ondersteuning en informatie wordt voorzien met betrekking tot producten, diensten en bedrijfsprocessen. De helpdesk is hiermee een bron van antwoorden en helpt problemen op te lossen. Een callcenter is een centrale plek om het contact met klanten te faciliteren. Vooral als een kantoor met een enorme hoeveelheid aanvragen te maken heeft. Het callcenter wordt vaak toegepast bij product ondersteuning, het verwerken van bestellingen, klantenservice en 24/7 IT telemarketing services. Ook marktonderzoek en schuldinning valt onder het takenpakket van het callcenter. Het komt voor dat bij een bedrijf meerdere callcenters bezig zijn, die verschillende onderdelen van de organisatie ondersteunen.

Voordelen inschakelen IT callcenter

Het inhuren van een IT callcenter brengt diverse voordelen mee voor je bedrijf. We zetten de belangrijkste voordelen op een rij:

• Geen enkele melding van een gebruiker wordt gemist. • Je eigen medewerkers worden ontlast. Dit levert een enorme tijdswinst op. • Je betaalt enkel voor de geleverde diensten, zonder personeel in te huren. • Geen zorgen over ziekteverzuim, planningen van vakantieperiodes, calamiteitenverlof of zwangerschapsverloven. • Je hoeft niet over een fysieke werkplek te beschikken voor het IT callcenter personeel. • Je bedrijf kan snel doorgroeien. Nieuwe projecten en klanten aannemen zonder tijd te verliezen aan werknemersprocessen. Het IT callcenter zorgt voor extra personeel.

Ontvang offertes via Offerte.nl

Het vinden van de juiste ICT helpdesk is veelal een lastige klus. Offerte.nl biedt hierbij uitkomst. Geef jouw persoonlijke gegevens door en wij gaan voor je aan de slag om de beste IT callcenters in jouw omgeving te selecteren. Zij sturen je vervolgens een op maat gemaakte offerte toe. Vul nu je gegevens in en zorg dat de gebruikers optimaal met jouw IT afdeling communiceren.

Ontvang prijsopgaven van callcenters

Bespaar tot 40% in 2 minuten

Vergelijk callcenters
Wat onze klanten zeggen
4 sterren gemiddeld uit 6 reviews over Offerte.nl

Het is heel erg prettig dat je verschillende callcenters kunt vergelijken via deze site. Wij zochten een professioneel callcenter bedrijf en die hebben we inmiddels gevonden.

Ik heb via jullie 3 offertes ontvangen!

1e lijn klantenservice betreffende een nieuw startende webshop, direct werd ik gebeld door verschillende callcenters

Voor ons bedrijf (bedrijfskleding, met name horeca) zijn wij opzoek naar een callcenter die leads voor ons genereert.

Voor het uitbesteden van de helpdesk had ik offertes nodig van call centers

Wij zijn een dierenambulance en wij zoeken een achterwacht die in het weekend telefoontjes kan opvangen