B2B callcenter gezocht? Wij helpen je graag

Start vergelijken
    1. Home
    2. Callcenter
    3. B2B callcenter gezocht? Wij helpen je graag
    5 mins leestijd

    Een B2B callcenter is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het verkopen of aanraden van zakelijke diensten en producten via de telefoon. Het callcenter focust zich daarbij voornamelijk op de zakelijke markt (business to business). 

    Wil je meer zakelijke klanten binnenhalen maar hier zelf niet te veel tijd en moeite aan kwijt zijn? Dan kan je ervoor kiezen een B2B callcenter in te schakelen. Zij benaderen jouw potentiële, zakelijke klanten telefonisch! In dit artikel leggen we je er alles over uit.

    Business-to-business callcenter

    Een B2B callcenter is een bedrijf dat gespecialiseerd is op het gebied van telemarketing. Telemarketing is het verkopen of aanraden van diensten en producten via de telefoon.
    B2B callcenters focussen zich voornamelijk op de zakelijke markt van de telemarketing, namelijk die tussen bedrijven (business to business). Het doel van B2B telemarketing is om voor jou contact te leggen met nieuwe potentiële klanten, relaties te onderhouden en leads te genereren.

    Bij B2B callcenters werken allerlei specialisten die precies weten hoe ze jouw bedrijf onder de aandacht kunnen brengen bij andere bedrijven en om vervolgens tot zaken over te kunnen gaan.
    B2B telemarketing is anders dan B2C (business to consumer) telemarketing. Waar de producten of diensten bij B2B aan bedrijven verkocht worden, worden deze bij B2C aan de doelgroep van hun product of dienst verkocht.

    Zakelijke klanten hebben vaak minder tijd om een marketeer aan te horen – zij zijn zelf immers ook druk met ondernemen. Daarom zijn de medewerkers van B2B callcenters opgeleid om helder en snel tot de kern van hun verhaal te komen. Zij leggen met plezier en passie de voordelen van je bedrijf, product of dienst aan nieuw zakelijke klanten uit.

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Vergelijk offertes >

     

    Werkzaamheden

    Een B2B callcenter kan ingezet worden voor meerdere werkzaamheden, zoals:

    • Leads genereren,  van nieuwe potentiële zakelijke klanten (in verschillende industrieën zoals IT)
    • Bezoek- of bel afspraken inplannen met potentiële klanten
    • Offertes nabellen of alles duidelijk was en mogelijk een vervolg afspraak in te plannen
    • Mailings opvolgen waar geen respons was van de klant

    De focus van een B2B callcenter ligt voornamelijk op de leadgeneratie. Onder leadgeneratie vallen alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met en binnenhalen van potentiële klanten. Zo bellen de medewerkers bijvoorbeeld een grote hoeveelheid aan zakelijke klanten af, waarna er met de geïnteresseerde organisaties een bezoek- of bel afspraak ingepland wordt.

    Voordelen

    Het inzetten van een B2B callcenter heeft een groot aantal voordelen. Hieronder benoemen we er een aantal:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Een callcenter kan een grote hoeveelheid aan telefoongesprekken voeren en dus veel potentiële klanten bereiken in een kort tijdsbestek

    Een callcenter beschikt over de nodige kennis waardoor ze precies weten hoe ze jouw potentiële klanten van jouw producten en diensten kunnen overtuigen

    Door een B2B callcenter in te schakelen kan jouw personeel zich meer concentreren op de core business van het bedrijf

    Meestal is het inzetten van een callcenter goedkoper dan alles zelf uit te voeren

    B2B callcenters zorgen voor een toename in het aantal leads, dit is namelijk waar hun focus ligt

     

    Kosten B2B callcenter

    De kosten van een B2B callcenter kunnen op twee manieren berekend worden, namelijk: per doelstelling of per uur. Beide opties worden hieronder nader toegelicht.

    Kosten per doelstelling

    In de meeste gevallen rekenen callcenters een totaalprijs per doelstelling. Daarin worden alle uren en extra kosten berekend die het callcenter denkt nodig te hebben om het gestelde doel te bereiken. 
    Als extra kosten kunnen callcenters kosten rekenen als: opstartkosten, kosten voor het opstellen van het script en briefingkosten. Deze kosten worden vermeld op de factuur.
    Het voordeel van de totaalprijs per doelstelling is dat je gelijk weet waar je aan toe bent. Op deze manier heb je gelijk duidelijk wat de kosten voor het B2B callcenter over een bepaalde periode zullen zijn. 

    Kosten per uur

    Een B2B callcenter kan hun kosten ook op uurbasis rekenen. Ze rekenen dan een vast tarief per uur en berekenen aan het eind van de maand de kosten voor hun gewerkte uren.
    De gemiddelde prijs dat een callcenter per uur in rekening brengt, ligt voor een B2B callcenter gemiddeld tussen de € 50 en € 70 per uur.
    Houd er bij het vergelijken van callcenters rekening mee dat de kwaliteit van hun communicatie van groot belang is. Het is daarom belangrijk dat je je keuze niet alleen op kosten baseert maar voornamelijk op kwaliteit van het callcenter.

    Benieuwd naar wat een B2B callcenter jou precies zal kosten? Vul dan ons formulier in en vraag een aantal vrijblijvende offertes bij ons aan!

    Hoe vind ik een geschikt B2B callcenter?

    Benieuwd naar wat het inschakelen van een B2B callcenter jou kan opleveren? Dan kan het interessant zijn een aantal offertes van B2B callcenters met elkaar te vergelijken. Wij kunnen je daarbij helpen!

    Via Offerte.nl ontvang je diverse op maat gemaakte offertes van callcenters bij jou uit de regio. Vul nu je persoonlijke gegevens en wensen in op ons formulier en wij gaan voor je aan de slag om de meest geschikte callcenters te selecteren. Zij sturen je vervolgens een vrijblijvende offerte waarna jij kan beslissen met welk callcenter je het liefst in zee gaat.

    Vul nu ons formulier in en zorg dat jouw agenda vol komt te staan met potentiële leads!
     

     

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Vergelijk offertes >

     

    Veelgestelde vragen

    Wat kost een B2B callcenter?

    De gemiddelde prijs dat een callcenter per uur in rekening brengt, ligt voor een B2B callcenter gemiddeld tussen de € 50 en € 70 per uur. In veel gevallen wordt er echter ook een prijs per telefoontje of per beantwoorde mail gehanteerd.

    Wat is B2B telemarketing?

    Telemarketing is het verkopen of aanraden van diensten en producten via de telefoon. Een B2B callcenter focust zich voornamelijk op de zakelijke markt van de telemarketing.

    Wat doet een B2B callcenter?

    De focus van een B2B callcenter ligt voornamelijk op leadgeneratie. Onder leadgeneratie vallen alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met en binnenhalen van potentiële klanten.