Meer weten over de kosten van adverteren op social media? Vul je wensen in en ontvang gratis en vrijblijvende kostenplaatjes voor jouw campagne(s).

Als ondernemer kun je niet om social media heen. De doelgroep van je bedrijf bevindt zich tegenwoordig steeds meer online. Aankopen doen via het internet wordt steeds gewoner. Op het internet vind je daarom een breed aanbod aan online platformen waar je als onderneming je diensten en producten kunt promoten.

Zo is het mogelijk om te adverteren op Facebook, LinkedIn en Google Ad (voorheen Adwords). De kosten voor adverteren op social media variëren enorm per platforum. In dit artikel lees je alles over de kosten voor een social media campagne en hoe je het beste social media marketing bureau bij jou in de buurt vindt dankzij Offerte.nl.

Wat zijn de kosten van online adverteren?

Zoals gezegd verschillen de social media adverteren kosten enorm per platform. Meestal worden de kosten in online advertentieplatformen als Facebook en Google berekend aan de hand van afrekenmodellen. Als adverteerder heb je de mogelijkheid om te kiezen welk afrekenmodel je wilt gebruiken. In het algemeen zijn er drie verschillende afrekenmodellen:

-Kosten per klik (CPC) Cost per Click, afgekort CPC, houdt in dat iedere keer als iemand op jouw advertentie klikt, je een bepaald bedrag betaalt. De hoogte van de kosten die je betaalt, hangt af van diverse factoren. De concurrentie speelt onder andere een rol. Als er veel bedrijven zijn die binnen een bepaald zoekwoord of een bepaalde doelgroep adverteren, ligt de prijs per klik hoger dan bij een doelgroep of zoekwoord met een lagere concurrentie. Als adverteerder geef je aan hoeveel een klik maximaal mag kosten en wat je maximale budget is voor een bepaalde termijn.

-Kosten per duizend vertoningen (CPM) Cost per Mille, afgekort CPM, betekent dat je kosten voor adverteren op social media betaalt per duizend vertoningen. Als je wilt dat zoveel mogelijk mensen jouw advertentie bekijken, is CPM een uitstekend model voor jou. Het nadeel is echter dat iedere vertoning van de advertentie ook daadwerkelijk geld kost, terwijl dit niet meteen wil zeggen dat een potentiële klant ook echt jouw advertentie bekeken heeft.

  • Kosten per acquisitie (CPA) Als je kiest voor Cost per Acquisition, afgekost CPA, betaal je kosten voor adverteren op social media voor een bepaalde prestatie. Je kunt hier bijvoorbeeld denken aan een sale of conversie. Zodra een conversie wordt behaald, betaal je ook daadwerkelijk pas de kosten. De kosten voor de social media campagne zijn dus resultaatgericht. Hier geldt ook vaak een maximum bedrag per acquisitie en voor een bepaalde termijn.

Goedkoop adverteren op social media

Bij kosten voor adverteren op social media betaal je als adverteerder de advertentiekosten direct aan het netwerk waarop je actief bent. Als je bijvoorbeeld kiest om te adverteren op Ads/Adwords, betaal je de kosten rechtstreeks aan Google. Op die manier houd je het budget voor adverteren op social media volledig zelf in de hand. Adverteren op een online platform is daarnaast relatief goedkoop.

Zo is het mogelijk om een Ads-campagne voor slechts enkele tientjes per maand te plaatsen, of op Facebook te adverteren vanaf € 5,- per dag. Online adverteren is dan ook zowel voor een kleine als grote ondernemer een interessant marketingmiddel om een maximaal online rendement te behalen.

Vergelijk de kosten voor Social media adverteren via Offerte.nl

Is online marketing niet je sterkte kant? Of besteed je liever je tijd en energie aan de kernactiviteiten van je bedrijf? Schakel dan een social media marketing bureau in om te adverteren op social media. Met Offerte.nl kom je in contact met de vijf beste social media marketing bureaus uit jouw regio. Vul je persoonlijke voorkeuren en gegevens in en wij gaan voor je aan de slag om de beste bureaus te selecteren. Zij sturen je vervolgens een vrijblijvende offerte. Het is daarna aan jou om met het geschikte bureau in zee te gaan. Geef nu je gegevens door en zorg dat je bedrijf op social media perfect vertegenwoordigd is.

Veelgestelde vragen

Wat is het voordeel van adverteren op social media? Het voordeel van social media advertising is dat je zeer specifieke doelgroepen kan bereiken. Op deze manier kan je precies de mensen bereiken die geïnteresseerd kunnen zijn in jouw product.

Hoe houdt je de kosten zo laag mogelijk? Het is een doorlopend proces om de kosten zo laag mogelijk te houden. Dit is een kwestie van het optimaliseren van de campagne(s). De copywriting en doelgroepen worden continue verder geoptimaliseerd om de kosten steeds lager te krijgen.

Wat kost het voor jou om op social media te adverteren? Dit hangt af van je doelstellingen, je product of dienst en het social media bureau waarmee je samenwerkt. Doe nu vrijblijvend een aanvraag en ontvang 3 gratis voorstellen van social media bureaus.