Telefoonservice

Start vergelijken
    1. Home
    2. Callcenter
    3. Telefoonservice: kosten + alles wat je moet weten
    7 mins leestijd

    Een telefoonservice beantwoordt al jouw inkomende gesprekken of de gesprekken die je aan hen doorschakelt. De kosten voor een telefoonservice bestaan uit twee onderdelen, een vaste maandbedrag en een bedrag per gesprek. Het vaste maandbedrag ligt gemiddeld tussen de €30 en €210 per maand en het tarief per gesprek tussen de €0,75 en €2,50.

    Te veel telefoonoproepen om allemaal te kunnen beantwoorden? Of heb je überhaupt niet de tijd om de telefoon altijd op te nemen? Dan kan het verstandig zijn om een telefoonservice in te schakelen! Zij zorgen ervoor dat je klanten altijd keurig te woord gestaan worden.

    Telefoonservice

    Specialisatie Op het gebied van telefonisch contact
    Voornaamste bezigheid Telefoonoproepen beantwoorden
    Grootste voordeel Je bedrijf is altijd bereikbaar
    Kosten Vast maandbedrag + kosten per gesprek

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Offertes opvragen >

     

    Wat is het precies?

    Een telefoondienst is een bedrijf dat gespecialiseerd is op het gebied van telefonisch contact. Wanneer je een telefoonservice inzet, nemen externe telefonistes die indirect bij jou in dienst zijn, de telefoon op alsof ze wel direct voor jouw bedrijf werken.

    Een telefoonservice focust zich voornamelijk op het telefonisch informeren van klanten. Bij een telefoonservice werken allerlei telefonistes die precies weten hoe de klanten hun vragen over jouw producten en diensten te beantwoorden.

    De telefoniste(s) worden vooraf geïnformeerd, zodat zij alle vragen vanuit jouw bedrijf weten te beantwoorden. Meestal krijg je één telefoniste toegewezen die altijd voor jouw bedrijf de telefoon opneemt. Hij of zij is dan volledig op de hoogte van jouw producten of diensten.
    Het doel van een telefoonservice is om als visitekaartje van jouw bedrijf te fungeren en zoveel mogelijk klanten hun vragen te beantwoorden.

    Wat doet een telefoonservice?

    De voornaamste taken waar een telefoonservice zich mee bezighoudt is het beantwoorden van de telefoon en het maken van notities. Beide taken lichten we hieronder nader toe:

    Beantwoorden van de telefoon

    De hoofdtaak van een telefoonservice is het beantwoorden van al jouw inkomende gesprekken of alleen de gesprekken die je naar hen doorschakelt. Wanneer je een telefoonservice inschakelt krijg je een vast team van professionele telefonistes die jouw bedrijf, producten of diensten door en door kennen. Op deze manier kunnen de externe telefonistes al jouw klanten helpen met hun vragen en hen een continue bereikbaarheid namens jouw bedrijf bieden.

    Telefoonnotities

    Van alle inkomende gesprekken maken de telefonistes een notitie. Via een portaal kan je deze notities inzien. Ze noteren de naam van de bellers, de vraag die zij hadden en hoe de vraag afgehandeld is. Op deze manier houd je altijd inzicht in hoe het contact met jouw klanten verloopt.

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Vergelijk offertes >

     

    Je telefoonservice uitbesteden?

    Je kan het telefonische contact van jouw bedrijf natuurlijk zelf uitvoeren, maar in een aantal gevallen kan erg voordelig zijn om dit contact uit te besteden aan een telefoonservice. Hieronder benoemen we een aantal van deze situaties:

    Je hebt zelf tijd tekort
    Klanten kunnen ieder moment van de dag bellen. Het kan voorkomen dat een telefoontje net niet goed uitkomt of dat je de hoeveelheid aan telefoontjes niet kan verwerken. Met een telefoonservice ben je altijd bereikbaar voor jouw klanten, zonder dat je er zelf tijd aan kwijt bent.

    Je wil kosten besparen
    Het inzetten van een telefoonservice is in de meeste gevallen een stuk goedkoper dan wanneer je zelf een telefoniste in dienst neemt. Waar je een telefoniste per uur betaalt, ook wanneer het rustig is, betaal je een telefoonservice (naast de maandelijkse kosten) alleen per gesprek dat zij voeren. Wanneer het rustiger is zal je met een telefoonservice dus zeker kosten besparen.

    Je wil focussen op de core business van je bedrijf
    Door je telefoonverkeer uit te besteden komt er meer tijd vrij om je te focussen op de core business van je bedrijf. Onder core business vallen alle belangrijkste activiteiten waar jouw bedrijf om draait. Voor kappers is dit het verzorgen van de klanten hun haar, voor een boekhouder is dit het bijhouden van de klanten hun financiën. Het vrijmaken van tijd om op deze kernactiviteiten te focussen, draagt bij aan een groeiend bedrijfsresultaat.

    Je wil beter bereikbaar zijn
    Een groot voordeel van het gebruik maken van een telefoonservice is dat je altijd bereikbaar bent, een telefoonservice heeft namelijk langere openingstijden dan de meeste bedrijven. Sommige telefoonservices zijn zelfs 24/7 bereikbaar. Een goede bereikbaarheid is van groot belang om jouw klanten tevreden te houden. In het geval van een slechte bereikbaarheid zal een klant sneller naar jouw concurrent gaan, dit wil je voorkomen. Wanneer klanten merken dat ze met hun vragen altijd bij jou terecht kunnen, zullen zij een positieve ervaring vormen. Dit draagt bij aan dat je meer klanten zal behouden en meer klanten zal vangen.

    Kan jij je in 1 of meer van bovenstaande situaties vinden, dan kan het gunstig zijn om een telefoonservice in te schakelen.

    Voordelen

    Je telefoonservice uitbesteden kan een hoop voordelen bieden voor jouw bedrijf. Hieronder noemen we er een aantal:

    Je telefoonservice uitbesteden kan een hoop voordelen bieden voor jouw bedrijf. Hieronder noemen we er een aantal:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Je bent altijd bereikbaar, ook buiten kantooruren of op momenten dat het jou zelf niet uitkomt.

    Je bespaart kosten, het inzetten van een telefoonservice is voordeliger dan zelf een fulltime telefoniste in te zetten.

    Je bent flexibel, met het inzetten van een telefoonservice heb je nooit last van ziekteverzuim of vakantiedagen van medewerkers.

    Je komt professioneel over, je bent altijd bereikbaar en klanten kunnen altijd hun vragen beantwoord krijgen.

    Altijd persoonlijke afhandeling, je klanten krijgen altijd een echt persoon aan de telefoon in plaats van een keuzemenu.

     

    Kosten van een telefoondienst

    De kosten voor een telefoonservice zijn opgebouwd uit twee onderdelen, het vaste maandbedrag en het tarief per gesprek. Je betaalt voor de telefoonservice dus naast het vaste maandbedrag ook een bepaald bedrag per gesprek.

    Vast maandbedrag

    Het vaste maandbedrag ligt gemiddeld tussen de €30 en €210 per maand. Hoe hoog het maandbedrag precies uitvalt ligt aan het aantal uren dat je wil dat de telefoondienst namens jou bereikbaar is. De maandelijkse kosten liggen lager wanneer je ervoor kiest de telefoonservice alleen binnen kantooruren actief te willen. Wanneer je dag en nacht beschikbaar wil zijn, zullen de kosten stijgen.

    Tarief per antwoord

    Bij de meeste telefoonservices betaal je ook nog een vaste prijs per gesprek, het tarief per gesprek ligt gemiddeld tussen de €0,75 en €2,50.
    Hoe hoger het gemiddelde volume aan inkomende gesprekken per maand, hoe lager de kosten per gesprek zullen worden. Zo wordt er bijvoorbeeld voor gemiddeld 10 gesprekken per maand €2,50 per gesprek gerekend en voor gemiddeld meer dan 100 gesprekken per maand €1,00 per gesprek.

    Hoe vind ik een geschikte telefoonservice?

    Benieuwd naar wat het inschakelen van een telefoonservice jou kan opleveren? Dan kan het interessant zijn een aantal offertes van telefoondiensten met elkaar te vergelijken. Wij kunnen je daarbij helpen!

    Via Offerte.nl ontvang je diverse op maat gemaakte offertes van telefoonservices bij jou uit de regio. Vul nu je persoonlijke gegevens en wensen in op ons formulier en wij gaan voor je aan de slag om de meest geschikte telefoonservices te selecteren. Zij sturen je vervolgens een vrijblijvende offerte waarna jij kan beslissen met welke telefoonservice in zee te gaan.

    Vul nu ons formulier in en zorg dat je altijd bereikbaar bent!

     

    Veelgestelde vragen

     Wat kost een telefoondienst?

    De kosten voor het uitbesteden van een telefoonservice zijn opgebouwd uit twee onderdelen;

    • een vast bedrag per maand (€30 – €210)
    • vaste tarieven per gesprek (€0,75 – €2,50)

    Waarom een telefoonservice voor bedrijven?

    Het inzetten van een telefoonservice voor bedrijven heeft vele voordelen. Zo ben je altijd bereikbaar, bespaar je kosten, ben je een stuk flexibeler, kom je professioneel over en worden je gesprekken altijd persoonlijk afgehandeld.

    Wat doet een telefoonservice?

    De hoofdtaak van een telefoonservice is het beantwoorden van al jouw inkomende gesprekken of alleen de gesprekken die je naar hen doorschakelt. Daarnaast maken ze van alle inkomende gesprekken maken een notitie zodat je altijd op de hoogte bent van wat er gevraagd wordt en hoe de vragen beantwoord zijn.