Telefonische acquisitie uitbesteden

Start vergelijken
    1. Home
    2. Callcenter
    3. Telefonische acquisitie uitbesteden? Kies een partij die bij je past
    6 mins leestijd

    Telefonische acquisitie bestaat uit het telefonisch benaderen van potentiële klanten. Zij worden via een telefoongesprek overtuigd van jouw producten of diensten. De gemiddelde prijs dat een callcenter per uur in rekening brengt, ligt gemiddeld tussen de € 50 en € 70 per uur.

    Wil je meer klanten binnenhalen maar hier zelf niet te veel tijd en moeite aan kwijt zijn? Dan kan je ervoor kiezen jouw telefonische acquisitie uit te besteden aan een callcenter. Zij benaderen jouw potentiële klanten telefonisch en plannen jouw agenda vol met verkoopafspraken met geïnteresseerde klanten! In dit artikel leggen we je alles uit over telefonische acquisitie en hoe het werkt.

    Wat is telefonische acquisitie?

    Telefonische acquisitie bestaat uit het telefonisch benaderen van potentiële klanten. Zij worden via een telefoongesprek overtuigd van jouw producten of diensten. Telefonische acquisitie draait dus om verkoop aan de telefoon.

    Telefonische acquisitie zorgt voor een instroom van nieuwe zakelijke klanten en kan zelf uitgevoerd worden of uitbesteed worden aan een callcenter. Telefoon services wordt steeds vaker uitbesteed door bedrijven om een groter aantal aan waardevolle leads te genereren.

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Vergelijk offertes >

     

    Soorten acquisitie

    Telefonische acquisitie is op te delen in twee soorten acquisitie, namelijk koude en warme acquisitie. Beide soorten worden hieronder nader toegelicht:

    Koude acquisitie

    Koude acquisitie is de telefonische verkoop aan bedrijven en personen die nog géén klant van het bedrijf zijn. In dit geval is er dus nooit eerder contact met de potentiële klant geweest. Met koude telefonische acquisitie worden zij ervan overtuigd voor het eerst een product of dienst van jou aan te schaffen.

    Warme acquisitie

    Warme acquisitie is de verkoop aan al bestaande klanten van jouw bedrijf. Deze klanten kennen jou al en hebben al eerder iets bij jouw bedrijf gekocht. Met warme telefonische acquisitie worden zij ervan overtuigd nog een product of dienst van jou aan te schaffen.

    Hoe werkt het?

    Zodra je ervan overtuigd bent je telefonische acquisitie uit te besteden aan een callcenter vinden de volgende stappen plaats tot het ontvangen van nieuwe leads:

    1. Je gaat met het callcenter in gesprek
    Allereerst ga je in gesprek over de kosten, jouw wensen en jouw eisen. Hoe wil je dat jouw klanten benaderd worden en naar welk doel gaan jullie streven? Dit wordt allemaal in een eerste gesprek besproken en vastgelegd.

    2. Jullie stellen samen de doelgroep vast
    Met welke bedrijven wil je dat het callcenter voor jou in gesprek gaat? En wat zijn volgens jou goede leads? Soms is de doelgroep al bekend en heb je een hele specifieke lijst met bedrijven waarvan je wil dat het callcenter ze benaderen. Wanneer dit niet het geval is, stel je samen met het callcenter de doelgroep samen die zij vervolgens zullen benaderen.

    3. Jullie stellen samen een script op
    Een belscript fungeert als leidraad die het callcenter door de gesprekken met je potentiële klanten leidt. Hierin vestigen jullie alle highlights die volgens jou naar voren moeten komen in het telefonische verkoopgesprek.

    4. Je agenda wordt volgepland door afspraken met nieuwe leads
    De bedrijven waarmee tijdens de telefoongesprekken een deal of afspraak gemaakt is, vind je terug in jouw agenda voor een verkoopgesprek op locatie. Je hoeft zelf dus niks meer uit te voeren naast het uiteindelijke verkoopgesprek waarmee jij jouw potentiële klanten definitief binnenhaalt.

     

    Waarom telefonische acquisitie uitbesteden?

    Het uitbesteden van jouw telefonische acquisitie heeft een groot aantal voordelen. Hieronder benoemen we er een aantal:

    • Een callcenter kan een grote hoeveelheid aan telefoongesprekken voeren en dus veel potentiële klanten bereiken in een kort tijdsbestek
    • Een callcenter beschikt over de nodige kennis waardoor ze zeer effectief jouw producten en diensten aan potentiële klanten weten te verkopen
    • Door een B2B callcenter in te schakelen kan jouw personeel zich meer concentreren op de core business van het bedrijf
    • Meestal is het inzetten van een callcenter goedkoper dan alles zelf uit te voeren

     

    Wil je weten wat het kost om een callcenter in te schakelen voor jouw bedrijf?

     

    Zoek niet verder. Vul jouw wensen in en ontvang gratis 4 offertes op maat.

     

    Vergelijk offertes >

     

    Kosten

    De kosten voor het uitbesteden van je telefonische acquisitie kunnen op twee manieren berekend worden, namelijk: per doelstelling of per uur. Beide opties worden hieronder nader toegelicht.

    Kosten per doelstelling

    In de meeste gevallen rekenen callcenters een totaalprijs per doelstelling. Neem als voorbeeld de doelstelling om binnen 5 maanden 20 potentiële leads te genereren. Je ontvangt dan een prijsopgave waarin alle uren en extra kosten beschreven worden die het callcenter nodig denkt te hebben om dit gestelde doel te bereiken. 
    Onder extra kosten vallen kosten als: opstartkosten, kosten voor het opstellen van het script en briefings kosten. Deze kosten
    Het voordeel van een totaalprijs per doelstelling is dat je precies weet wat de kosten voor het uitbesteden van je telefonische acquisitie over een bepaalde periode zullen zijn. 

    Kosten per uur

    Een andere manier waarop callcenters hun kosten kunnen rekenen, is op uurbasis. Ze rekenen dan een vast tarief per uur en berekenen aan het eind van de maand de kosten van hun gewerkte uren.
    De gemiddelde prijs dat een callcenter per uur in rekening brengt, ligt gemiddeld tussen de € 50 en € 70 per uur.
    Houd er bij het vergelijken van callcenters rekening mee dat de kwaliteit van hun communicatie van groot belang is. Het is daarom belangrijk dat je je keuze niet alleen op kosten baseert maar voornamelijk op kwaliteit van het callcenter.

    Benieuwd naar wat een B2B callcenter jou precies zal kosten? Vul dan ons formulier in en vraag een aantal vrijblijvende offertes bij ons aan!

    Hoe vind ik een geschikt acquisitiebureau?

    Benieuwd naar wat het uitbesteden van de telefonische acquisitie jou kan opleveren? Dan kan het interessant zijn een aantal offertes van callcenters met elkaar te vergelijken. Wij kunnen je daarbij helpen!

    Via Offerte.nl ontvang je diverse op maat gemaakte offertes van callcenters bij jou uit de regio. Vul nu je persoonlijke gegevens en wensen in op ons formulier en wij gaan voor je aan de slag om de meest geschikte callcenters te selecteren. Zij sturen je vervolgens een vrijblijvende offerte waarna jij kan beslissen met welk callcenter je het liefst in zee gaat.

    Vul nu ons formulier in en zorg dat jouw agenda vol komt te staan met potentiële leads!
     

     

    Veelgestelde vragen

    Wat kost het uitbesteden van mijn telefonische acquisitie?

    De gemiddelde prijs dat een callcenter per uur in rekening brengt, ligt gemiddeld tussen de € 50 en € 70 per uur. In de meeste gevallen wordt er ook een prijs per telefoontje of per beantwoorde mail gehanteerd.

    Waarom telefonische acquisitie uitbesteden?

    Het uitbesteden van jouw telefonische acquisitie heeft een groot aantal voordelen, namelijk: een callcenter kan een grote hoeveelheid aan telefoongesprekken voeren, beschikt over de benodigde kennis, is meestal goedkoper dan wanneer je de acquisitie zelf uitvoert en zorgt voor meer tijd waardoor jouw personeel zich kan focussen op de core business van het bedrijf.

    Wat is het verschil tussen warme en koude acquisitie?

    Koude acquisitie is de telefonische verkoop aan bedrijven en personen die nog géén klant van het bedrijf zijn. Warme acquisitie is de verkoop aan al bestaande klanten van het bedrijf.