error warning success close check arrow-right arrow-left menu star star plus minus right phone
Ontvang prijsopgaven van callcenters Vergelijk callcenters →

Callcenter inbound

Laatste update:

Een inbound callcenter vinden met Offerte.nl.

Callcenters onderhouden telefonisch contact met de klanten van een bedrijf. Ze bellen bijvoorbeeld bestaande klanten om iets met hen te overleggen of een vraag te beantwoorden, of ze bellen naar mensen die nog geen klant zijn om hen te overtuigen dit wel te worden. Callcenter medewerkers (ook wel agenten genoemd) doen echter meer dan dit. Ze krijgen tegenwoordig ook steeds vaker telefoontjes binnen, waardoor callcenters meer op contactcenters beginnen te lijken. Dit heten zogenaamde inbound telefoontjes. Lees hier meer over callcenters en hun inbound telefoontjes.

Wat zijn inbound telefoontjes?

Inbound telefoontjes zijn telefoontjes die bij callcenters binnenkomen. Mensen bellen dus naar callcenters om hier iets mee te bereiken. Het tegenovergestelde van inbound zijn outbound telefoontjes: callcenter agenten die zelf naar mensen bellen, bijvoorbeeld om een enquête af te nemen of een product te verkopen.

Wat voor inbound gesprekken onderscheiden we?

Mensen kunnen om verschillende redenen naar callcenters bellen. Denk aan:

  • Mensen die een vraag hebben over een dienst of product
  • Mensen die een offerte voor een dienst of product willen aanvragen
  • Iemand die een klacht heeft over een bedrijf of een dienst of product van dit bedrijf
  • Een persoon die zijn lidmaatschap voor iets bij een bedrijf wil opzeggen of verlengen
  • Iemand die een afspraak wilt maken met het bedrijf
  • Mensen die een order willen laten verwerken bij het bedrijf

Callcenters werken tegenwoordig ook vaak samen met helpdesks, alarmcentrales en ontvangstbalies. Deze organisaties komen soms mensen te kort voor de hoeveelheid telefoongesprekken die ze binnenkrijgen. Daarom gaan ze naar callcenters en kijken of er een samenwerkingsverband mogelijk is. Wanneer dit inderdaad kan, zullen (nieuwe) callcenter agenten ook de telefoongesprekken die bij deze organisaties binnekomen verwerken. Voor de beller lijkt het alsof alles ter plaatse gebeurt, maar in werkelijkheid gebeurt alles in het grote callcenter waar nog meer bedrijven en organisaties gevestigd zijn.

Waarom zijn inbound gesprekken belangrijk?

Het is voor uw bedrijf heel belangrijk om een goed inbound telefoonverkeer te onderhouden. Het klinkt misschien overdreven, maar een gemist telefoontje van een klant kan zeker omzetverlies betekenen. Wanneer u een goed inbound callcenter heeft of zelf een goede service heeft komt dit erg goed over op klanten. Hun telefoontjes worden vlot en professioneel afgehandeld. Hierdoor zullen ze eerder gebruik maken van diensten of producten van dit bedrijf, of vaker bij het bedrijf terugkomen. Kortom; loop geen klanten mis en zorg voor een goede inbound gesprekkenservice!

Ontvang prijsopgaven van callcenters

Bespaar tot 40% in 2 minuten

Vergelijk callcenters
Rubrieken
Gerelateerde artikelen